Försökte använda armarna.

Igår så byggde maken och jag en ny trappa till bastun som ska bli mitt behandlingsrum.


Maken vet att jag vill vara delaktig och göra så mycket jag orkar, eller egentligen mer än jag orkar, så han frågade om jag ville köra sågen.

En cirkelsåg som sitter fast på någon ställning som man drar mot sig så åker den liksom tillbaka själv när den sågar. Den har säkert ett tjusigt namn men för mig är det en såg 😉

Jag provade att dra ut sågen men armarna var för svaga. Jag orkade knappt rubba den så jag fick nöja mig med att hålla plankor medan maken sågade.

När det var dags för att sätta ihop plankorna till en trappa så räckte maken mig skruvdragaren. Vi hade självborrande skruv men inte tusan hjälpte det. Jag orkade inte både balansera och hålla still skruvdragaren.

Det är svårt att inte bli besviken när man fortfarande inte orkar sådant man tycker att man borde orka och samtidigt är det en påminnelse om att jag har en bra bit kvar till frisk. 


Kommentarer:

1 Autismmamma:

Jag är en mamma, fru som berättar om min vardag:
Har min sysselsättning på kommuns psyktrin och är ofta ledig på helgerna och vissa vardagar. Har hel sjukersättning, gift, två tonåriga barn varav den yngsta har Autismspektrumpstörning. Liksom jag.
Har asberger, autism, autismspektrumstörning.
Gör som jag visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter.
Jag har diagnoser: Asperger, Autism, Autismsprktrumstörnig m.m
Snälla ni kom in och läs min blogg om mitt liv vetja!
Att vara annorlunda liv med diagnoser är inte så lätt som ni tror!
Dela och sprid min blogg vidare!
Det skulle betydar mycker för mig om ni gjorde detta för min skull!
Tack i för hand!
Min blogg adress är: http://autismmamma.bloggplatsen.se
Min E-mail adress är: [email protected]
Jag bloggar för att jag vill öka kunskapen och förståelsen om Psykisk Ohälsa i samhället. Om du bloggar helt eller delvis om Psykisk Ohälsa, följ mig så följer jag tillbaks! Jag har: Autismspektrumtillstånd, Autism, kronisk depression. För samarbete kontakta mig på: / [email protected]
Jag och vill skriva lite om mina tankar i den stora världen och och leva ett annorlunda liv och vara annorlunda!
Hoppas på många läsare som vill följs och följa mig i både vått och torrt! Hoppas att ni dela och sprida min blogg vidare m.m
I både glädje och sorg, jag är en lipsill för det minsta lilla egentligen så får vi ser hur det går att blogga här. Har haft ett hård liv!
Ensamhet!
Att lida utav psykisk sjukdom är ofta väldigt ensamt. Man har ofta inget jobb att gå till, ens tidigare vänner slutar höra av sig, själv kanske man inte orkar vara den drivande kraften.
http://autismmamma.bloggplatsen.se

Svar: Lycka till med din blogg, det behövs fler som berättar hur det är att leva med psykisk ohälsa 💖
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen