Är maken tankeläsare ;-)

Igår kom maken hem vid halvelva på kvällen och säger: jag ser att du tvättat golv.


Det var väldans vad han var observant efter att ha jobbat 15-16 timmar tänkte jag men jag hade visst ställt golvmoppen på altanen. Då hade nog till och med jag kunnat lista ut att någon tvättat golven :-)

Så ber han mig att ta det lugn idag och INTE trimma Bella. Vad tusan, är han tankeläsare nu också? Det var ju precis vad jag planerat för dagen.

Måste säga att det är oerhört begåvat att städa huset på lördagen för att sedan klippa flygig hundpäls dagen därpå :-p

Trots att jag har träningsvärk i typ hela kroppen efter gårdagen och hela jag skriker efter sötsaker (energi) så kan jag inte riktigt släppa tanken på att trimma Bella. Jag antar att jag fortfarande är full med adrenalin.

Jag försöker verkligen att göra ingenting idag, förutom obligatorisk hundpromenad men jag har en liten djävul på axeln som är tjatigare än en treåring i godisbutiken så efter att ha ätit en kulinarisk middag bestående av rostfria glutenmackor så åkte trimmern fram.

Men jag var faktiskt lite smart. Jag tog fram det lilla bordet på altanen och ställde Bella på, så inga hår inne :-)

Det är nog tur föresten att jag inte bor själv för då hade jag nog levt på smoothies och mackor. Det är ju sjukt tråkigt att spara energi till att laga mat till sig själv när man kan städa och klippa hunden istället ;-)

Nu borde jag antagligen kedja fast mig själv i soffan men jag har ju ingen kedja :-p


Kommentarer:

1 N:

Manne kanske får låna Bellas koppel å kedja fast dig i soffan med ;)

Svar: Det hade han säkert gjort om han inte jobbade ;-)
Nilla

2 Hanna:

Får jag vara besvärlig och bara fråga: menar du inte att du klipper Bella? Fast med trim-maskin?
I hundvärlden är "trimma" när man rycker päls, det sträva täckhåret, för hand. Det gör vi på Trisse- som ju är dvärgschnauzer. Och en bishon havaniese (ursäkta konstig stavning, hjärnan orkar inte just nu) är ingen trimras i den rätta benämningen! Så petig var jag nu ;)
Kram till dig och lilla Bella

Svar: Nej här rycks inga hår utan pälsen klipps ner med trimmaskin ;-) kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen