Post external malais.

Sedan vi kom hem från fjällen i torsdags så har jag väntat på influensan som känns som att den är på väg att bryta ut.


Huvudet känns tungt och huvudvärken dunkar på, bihålorna känns igentäppta medan näsan rinner. Det känns som om jag svalt taggtråd och kroppen känns värkig och febrig medan svetten rinner så fort jag rör mig.

Om det inte brutit ut någon influensa efter fyra dagar så är det nog helt enkelt "bara" efterdyningar av fjällsemestern.

Det som kallas PEM, post external malais. Tänk att det ska vara så svårt att veta vad som är vad. Inte ens efter tio år har jag en aning om jag är på väg att bli sjuk på "riktigt" eller om kroppen hämnas för att jag lekte frisk.

Eller jag lekte ju inte ens frisk för då hade jag stått på ett par skidor utför de snötäckta fjällen och inte gått som en hundraåring med två små hundar runt i stugområdet.



Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Som vanligt skriver Du precis som det är,
då jag själv inte alltid kan sätta ord på vad jag menar är det tur att Du kan förklara så jag oxå vet :)
Efter ett par dagar med trevligt sällskap, mer aktivitet och promenader och en massa pratande blev jag igår eftermiddag "sjuk", typ när C lämnade oss så tog hon mina batterier med sig så jag slutade fungerar.
Idag blir det en vilodag,
jag å Elin är ensam hemma då J är på rehab Lycksele Sjukhus å skolan börjar först på onsdag.
kram

Svar: Tack 😊 Jag har också en välbehövlig vilodag idag. Hoppas att du snart mår bättre. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen