Tekniken fortsätter att gäcka mig :-p

Igår när jag steg upp visade termometern 17 grader i sovrummet. En aning för kallt i min värld. Efter att ha vridit upp elementet och eldat hela dagen går jag in i sovrummet och kollar igen. Fortfarande 17 grader. Det borde vara omöjligt.


Maken kommer in och pillar på termometern. Den var visst inställd på att visa den kallaste temperaturen vi haft. Nu är det istället 22 grader. Tänk att det blev 5 grader varmare bara sådär :-)

Jag lägger mig i sängen för att titta på TV. I teliaappen i surfplattan väljer jag att se det sista avsnittet av det okända. Error S1601 säger den. 

Och sedan så låser sig surfplattan totalt. När jag lyckats starta om den har batteriet gått från 60 till 30% på bara någon minut 😈

När jag tidigare under dagen försökte se samma avsnitt på TVn så valde TVn av någon anledning att istället starta ett avsnitt av MacGyver från 80-talet. Så jag känner mig lite mobbad ;-)

Jag ger upp tanken på att se det okända och börjar leta efter något annat att titta på när maken kommer in med sin padda. Han har fått igång det avsnittet jag vill se. Så än en gång har han ett bättre samarbete med tekniken än jag :-p

Jag brukar försöka leva efter uttrycket "allt som sker sker av en anledning" men ibland är det väääääldigt svårt att se någon anledning till saker som sker.

Om det nu är meningen att mitt tålamod ska testas eller kanske till och med utökas så kan jag berätta att det här strulet får motsatt effekt. Det redan korta tålamodet är nu minimalt.

Undrar vad jag ska hitta på för spännande idag? Något som inte har med teknik att göra i alla fall :-)

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Det är ju inte klokt att det ska vara på detta viset,
liksom varför kan saker å ting inte bara rulla på, fungera?

Men det är väl så, varför ska det vara lätt då det kan vara svårt.

kram

Svar: Eller hur. Varför ha ett lätt och smidigt liv när man kan få bevisa för sig själv att man är starkare än man tror ;-) kram
Nilla

2 Lisbeth:

Haha, vissa dagar, alltså..
För min del har det varit snubbel- och tappdag. Allt bara hoppar runt i händerna på mig och golvet lägger sig i vågor så benen går åt alla håll.
Ha en riktigt go helg!
Kram

Svar: Ja du, vissa dagar borde man nog stannat i sängen 😜 Go fortsättning på helgen. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen