Strömavbrott

Igår lagom till att vi ätit vår middag och ska diska så blir det strömlöst hemma och det blir verkligen becksvart när man bor ute i skogen.


Maken åkte iväg på healingandakt medan jag satt och läste min läxa i skenet från en ficklampa. Bella tyckte nog att vi var väldigt konstiga som hade släckt överallt men hon lade sig att sova i soffan.

Lagom till maken kommer hem så kommer strömmen tillbaka men då har vi inget bredband och utan bredband inte heller någon TV så jag startade om och drog ut sladdar. Allt enligt Telias anvisningar på hemsidan men fortfarande ingen surf eller TV. Inte ens barnen som jobbar/studerar inom IT kunde hjälpa mig på distans. Sånt här strul är inte bra för min inre zen 😛

Jag kände att energin sinade och tyvärr gick det nog ut över maken. När man har en hjärna med begränsad kapacitet orkar man inte med strul med grejer som bara ska fungera.

Idag fick jag ringt till supporten och där kunde de hjälpa mig utan att hjärnan tog slut. Ibland har man tur och möter "rätt" människor.

Nu har Bella och jag tagit vår lunchpromenad och jag kan sträcka ut i soffan och glo på något talanglöst program på TV medan jag laddar mina batterier igen 😃

Kommentarer:

1 Hanna:

Hos oss är det som att det är strömavbrott jämt! Det är nästan alltid mörkt, iaf i de rummen jag vistas i. Men när vi äter envisas pappa med att tända en liten lampa så han ser vad han äter. För övrigt är min familj väldigt hänsynstagande mot min extremt känsliga hjärna. Det är så mörkt och tyst som möjligt!
Kram

Svar: Jag förstår att ni måste ha det så mörkt och tyst det bara går eftersom din hjärna är så känslig 😍 kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen