Det går sådär

Med mina övningar från sjukgymnasten. När jag försöker göra tåhävningar så räcker det med tre till fem stycken för att jag ska få mjölksyra i hela benen. 


Dessutom så sitter mjölksyran i i flera dagar. Jag får väl börja med en tåhävning, men får erkänna att det känns rätt löjligt.

Magövningen där jag ska dra in naveln mot ryggraden ger mig mjölksyra efter tre repetitioner. Kan vara därför maken kallar mig för konditionsfenomen. 😁

Skaka knäna när jag står upp, för att inte svanks, kan jag faktiskt göra. Sedan är ju en annan fråga om jag kommer ihåg 😜

Och så var det då övningen där jag ska ligga som om jag ber till Mecka för att sträcka ut ländryggen. Ryggen klarar övningen jättebra men inte mitt högerknä som är kvaddat sedan fotbollen. Knät börjar nu anta dubbel storlek, tur att det är långt till shorts-säsongen.

Eller vad skriver jag? De här knäna brukar inte få se solen ens på sommaren. Om det nu inte skulle råka bli trettio grader i skuggan någon dag 😁

Kommentarer:

1 M:

Det är väl märkligt hur lite övningar som behövs för att få mjölksyra! Det är dom där repetitiva övn som alltid krånglat för mig. Haft lite lättare på gym med maskiner, antagligen andra större muskler som tränat. Tror aldrig jag klarat sjukgymnastikövningar oavsett nivå på min ME genom alla år jag haft det. Testa tåhävningar sittandes kanske? Det känns kanske som att det inte gör nytta, men vi verkar ju svara på 'doser' som ingen annan gör, inte bara gällande mediciner.

Kram!

Svar: Ja, väldigt märkligt. Bra tänkt med att testa sittande 😊
Maskiner på gym skulle man absolut inte prova på om man var överrörlig enligt sjukgymnasten. Inte för att jag ens hade en tanke på det 😜 kram
Nilla

2 åsa i åsele:

Tro om det beror på att vissa muskler är känsligare än andra?
Om jag jämför med mig själv - Yes var ju tvungen att testa ;-) så jag fixar typ tre tåhävningar sedan behöver jag i princip sätta mig ner å försöka låta bli att svimma... men jag kan ju gå, jag går ju nån km per dag.
Då jag hänger tvätt blir jag svimningsbenägen redan då jag böjer mig å drar tvätten ur maskinen ner i korgen, hinner ju inte ens börja hänga innan jag är matt å svettig.

Jag tror Du borde ta kontakt med Sjukgymnasten å höra om Du kan förenkla ställningen då Du ska sträcka ut ländryggen.

kram

Svar: Visst är det skumt att man kan promenera men inte göra tåhävningar? Var visserligen skönt att se att det inte bara är jag som är konstig 😉
Tvätten är något av det jobbigaste jag vet, förutom dammsugning då.
Jag ska ringa,sjukgymnasten, hon ville ju att jag skulle berätta hur det går. Kram
Nilla

3 Liten Uggla:

Ja hua! Jag får mjölksyra i huvet bara av att läsa vad för övningar du ska göra.... Jobbigt. Jag gillar inte värmen men jag hoppas, för din skull, ändå att det blir lite av 30-gradig värme i sommar :-) Kramisar! ♥

Svar: Ha ha, har vi inte mjölksyra i huvudet för jämnan? Vi kan kompromissa när det gäller värmen i sommar. Varannan dag varmt och varannan dag lite svalare :-) kram
Nilla

4 ina:

Oj oj det är verkligen inte mycket du klarar av - skickar massor med kramar för att du är så duktig som kämpar på <3 <3

Svar: Det låter nog värre än det är. Jag kan ju promenera med Bella, bara inte göra mina övningar :-p Kram tillbaka till dig som kämpar med ditt 💖
Nilla

5 åsa i åsele:

Att dammsuga är ju så mycket mer värkigt å ont än mycket annat jag gör, jag får skitont i min ländrygg, höfter medans jag dammsuger å sedan ja Du vet ju hur armarna mår efter ha dammsugit...

Jag tror ju som sagt att de där mindre musklerna som får jobba vid tåövning är mer känsliga eftersom de inte används på samma vis.

kram

Svar: Du är bra klok du. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen