Väntan.

I säkert ett halvår (minst) har maken och jag pratat om att skaffa en liten hundkompis till Bella. I första hand ville vi ha en liten omplaceringshund vilket visade sig inte vara helt lätt när man behöver en allergivänlig ras.


Så maken och jag bestämde oss för att ta tag i valpsökande efter alla helgdagar och efter vi varit i fjällen men så av någon anledning som jag inte kan sätta fingret på skickade jag en fråga till Bellas uppfödare om hon hade någon valp kvar.

Jag hade sett på facebook att hon hade en kull valpar men vet ju också att alla havanais-uppfödare brukar ha kö till valparna.

Uppfödaren blev jätteglad när vi ville ha en till valp från henne, hon tycker att Bella har det så bra hos oss.

Egentligen hade hon inte tänkt sälja den här valpen då hon tänkt behålla den själv men nu får vi förtroendet att utöka vår familj med minsta och sötaste valpen i kullen enligt uppfödaren.

Det känns som en stor ära och jag kan inte annat än känna stor tacksamhet. Det var nog meningen att vi skulle få en valp snart.

Så i slutet av januari hämtar vi hem lilla Stella som vi tänkt döpa valpen till. Helt plötsligt så känns julbestyren mindre tunga och jag kommer att dansa fram till det är dags för Bella att bli "storasyster".

Bella betyder vacker och Stella betyder stjärna på italienska :-)

Föresten så har jag problem med att en del inte kan kommentera på bloggen. Jag vet inte vad för fel som är trasigt men felet verkar ligga hos blogg.se.


Kommentarer:

1 Pisan/LitenUggla:

Grattis till nya familjemedlemmen! Även fast det inte är dax riktigt än :-) Vad kul! Och vad kul för Bella :-)
Ja, det har varit lite segt med att skicka iväg sin kommentar, man får försöka lite senare och häromdagen tog det flera timmar. Hoppas de löser sig snart.
Ha en fin måndag vännen! Kram! ♥

Svar: Tack ❤ Blogg.se jobbar på problemet så förhoppningsvis löser det sig snart. Kram ❤
Nilla

2 åsa i åsele:

Hos Dig har det vanligtvis funkat att kommentera medan det hos andra med blogg.se absolut icke har funkat på flera dar.

Lilla Stella är så söt.
Sa till J nu när jag visade honom bilden att jag tänkte åka ner till Göteborg å hälsa på Dig i början av februari :)

kram

Svar: Du är så välkommen så, det finns alltid plats i gästrummet för dig :-)
Det verkar vara något större haveri hos blogg.se men det löser sig, är ingen idé att hetsa upp sig för saker man ändå inte kan påverka ;-) kram
Nilla

3 annicaslivvidhavet.blogg.se:

Åh vilken liten söt goding 😍


Svar: Tack 😍
Nilla

4 Hanna:

Jag har försökt kommentera det här inlägget många gånger men nu verkar det äntligen fungera att kommentera både här och hos mig!
Så otroligt roligt att ni ska skaffa en till liten pälsboll! Det kommer bli så bra! Valpar är bland det mest underbara som finns 😍😍
Kram

Svar: Visst är det mysigt med valpar 😊 Det kommer att bli jättekul när tjejerna kan leka med varandra. Kram 😍
Nilla

5 ME alltidvila:

Men jösses så söt. Är den svart eller ser de bara ut så när de är små? Vad roligt för er alla och speciellt för Bella att få en kompis hemma jämt. Kramar <3

Svar: Hon är svart med ljusbruna inslag som nog kommer att bli tydligare när hon växer till sig 😊 kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen