Poff

Man laddar och laddar med massa förberedelser som att få fram adventsljusstakar, ta fram tomtar, fixa julmat och godis och poff så är julen över.

Vi hade en ganska lugn jul med åtta vuxna och tre hundar hemma hos oss på julafton men det blir ju ändå lite fixande innan och under julafton.

Maken och jag möblerade om lite för att få plats att äta och ställa upp julmat mm. Det är vid sådana tillfällen jag inser att mina muskler är typ obefintliga och även om maken är både stark och envis kan han inte bära ett stort köksbord för sex personer genom huset själv.

Nåja, allt löste sig och jag tror att alla var nöjda. På juldagen hade vi en skön vilodag med soffhäng med barn och hundar och igår var vi hembjudna till mamma.

Där var vi tolv personer och fyra hundar och även om jag egentligen inte orkade så ställde jag mig och diskade efter maten. Jag kunde faktiskt inte med att lämna all disk till henne själv som dessutom inte har någon diskmaskin.

Idag är nog Bella och jag ungefär lika överkörda. Vi gör inte mer än vi absolut måste. Jag hade egentligen tänkt att åka och byta en julklapp som inte fungerade men det får vänta. Just nu är tanken på att utsätta mig från ljud från människor och butiksljud mer än jag mäktar med. Tacka vet jag den tysta och fridfulla skogen 😉

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Yes, så var julen över, fort var det gjort ;-)

Här har det varit hyfsat lugnt, vi delade upp julfirandet... igår blev det tacos ihop med C & R.

Kram

Svar: Nu har vi ett helt år på oss att ladda batterierna för nästa jul 😁
Tacos lät väldigt gott. Man tröttnar rätt fort på julmaten 😉 kram
Nilla

2 Hanna:

Det låter som att ni haft en fin jul, minus disken då! Ta det nu lugnt och vila! Hoppas ni får en fin nyårshelg. Kram

Svar: Tack detsamma ❤ Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen