Öronproppar i näsan.

Maken har länge sagt att jag har en blodhunds doftsinne och det är sällan något positivt.


Vare sig folk luktar svett eller parfym så blir det gärna för mycket av det "goda". 

Och nu har jag upptäckt något annat som näsan hänger upp sig på.

Maken tar fram det kött han vill ha till middag så att det får tina och igår när jag kom upp i köket så tyckte jag att det luktade som när vi tar fram en klöv för att Bella ska spåra, som en blandning mellan dött djur och sopor 🤢

Maken måste ju få äta kött även om jag inte klarar doften längre och det behöver ju tina innan det tillagas om han inte ska gnaga på råa köttben som Bella 😂

Makens lösning på problemet är att jag stoppar öronproppar i näsan. Vilken syn. Tänk om jag öppnar dörren med två gula proppar i näsan när något bud ringer på dörren 😁


Kommentarer:

1 Jenniey Love:

Jag har jätte svårt för dofter av stark parfym, vitlök och cigarettrök från grannarna. Övriga dofter blir jag inte alls lika påverkad av.

Måste testa om det fungerar med öronproppar i näsan av ren nyfikenhet. kramiz<3

Svar: Ha ha, du får berätta om det funkar. Jag har blivit himla känslig sedan jag blev sjuk, är helt värdelöst om man inte ska jobba som spår/sökhund 😛
Nilla

2 Anonym:

😂 Ja, vad gör man inte! Hade det så när jag var gravid.... Kommer ihåg hur illa jag mådde av just kött doft, blä så äckligt! Då är nog proppar bra, även om det säkert ser roligt ut.👍🏻

Svar: Ja men det är ju precis som när jag var gravid, det hade jag förträngt 😂
Fick tips om tamponger i näsan istället för öronproppar. Vet inte riktigt vad som är värst 😜
Nilla

3 åsa i åsele:

Jag tycker faktiskt det är väldans jobbigt med hur andra människor luktar då de går till affären,
förutom svett å sådant så är det ju dem som kommer till ICA efter en dag på Stallet...
Helt galet!
Så jag kanske ska börja med öronproppar i näsan då jag ska ut bland folk ;-)

kram

Svar: Det tycker jag ;-) kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen