Vårkänslor.

Idag fick jag för mig att åka dryga milen till Plantagen för att köpa några penseer att plantera på utsidan. Egentligen behövde jag jord också men det är ju onödigt att utmana ödet och något ska väl maken ha att göra 😉


Maken var snäll och bar runt krukan jag ville ha till baksidan och fyllde den med jord men sedan planterade jag alldeles själv.

Jag bar till och med runt en kruka själv eftersom jag fick blommor över. Efteråt var jag visserligen ganska slutkörd men jag gjorde det.

Och jag har inte orkat ens tänka tanken att plantera något förut så det har bara blivit någon kruka på framsidan och det tack vare maken.

Det kan tyckas som en liten småsak att plantera några fjuttiga blommor men för mig är det ett stort steg i rätt riktning.


Kommentarer:

1 Anonym:

Borde inte du kunna jobba några timmar i veckan?! Tycker det låter otroligt att du bara ligger och gör ingenting dagarna i enda. Du måste väl ändå kunna jobba lite? Löjligt...

Svar: Ööööh, nu ligger jag ju inte bara hemma hela dagarna för att det är så jäkla kul men jag utgår från att du går och jobbar när du är influensasjuk eftersom du tycker att jag ska det.
Att vara kroniskt sjuk i en sjukdom som me/cfs gör att man förlorar arbetsförmåga, möjlighet att umgås, lämna hemmet mer än korta stunder och minsta lilla aktivitet gör att man blir sängliggande med feber, värk och hjärndimma. Som att ha influensa, träningsvärk och vara bakfull på en och samma gång. Hade jag orkat hade jag mer än gärna jobbat några timmar i veckan.
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen