Segt.

I flera nätter har jag sovit som en kratta, kroppen känns en aning överkörd, jag har ont i halsen och värk lite var stans. Det är faktiskt första gången på länge som jag har värk.


Då är ju frågan om det är pollenallergin som spökar, om jag blivit förkyld eller om jag tagit ut mig för mycket?

Jag misstänker att det är en kombo av allergi och utmattning för förkyld blir jag extremt sällan. Någon fördel ska en väl ha av MEn ;-)

Jag kände mig överkörd redan i helgen och har tagit det lugnt men det händer ju alltid saker man inte planerat för. Som igår när Bella och jag gick en kort sväng i skogen så hittade hon något omysigt att rulla sig i. Det var ju bara att slänga in henne i duschen.

Dessutom så hittade hon kattskit i vår rabatt som hon hann ta en mumsbit på innan vi gick in.

Eftersom jag blev en aning less på att dagligen rensa bort kattskit från rabatten släpade jag fram kompostgaller och typ stängslade in rabatten. Jag tycker att katterna kan skita i sina egna rabatter :-p

Det var kanske inte så svårt att räkna ut att energin inte skulle räcka till både släpa kompostgaller och dusch med fön av Bella men nu är det liksom för sent att leka smart.


Kommentarer:

1 ME alltidvila:

Kram <3

Svar: Kram <3
Nilla

2 åsa i åsele:

Helt otroligt så olika "väder" vi har, klimatet måste ju vara aningen bättre där på västkusten ;-) Yes nu är jag less på snön.

Kattskit då man ingen katt har är äckligt och tyvärr kan Bella få mask av att äta kattskit... Jag är glad att ingen av mina hundar äter hästskit eftersom vår promenadväg är gödslad ;-)

Sämre mående YES samma lika här.

Kanske är det våren?

kram

Svar: Vi har i alla fall kommit längre på vårt vårväder ;-) Idag blåser det halv orkan och igår äskade det.
Jag vet att Bella kan få mask av kattskit, det gör det ju inte roligare precis. Vi har massa hästskit runt omkring också eftersom vi bor jämte stall och ridstigar men de låter hon oftast bli. Det kanske är våren som lurar oss att försöka vara för aktiva :-p kram
Nilla

3 åsa i åsele:

Eller så har nån satt onda ögat på oss å tyckte vi inte uppförde oss som om vi var sjuka ;-)

Ja Du såg väl på insta att vi fått mer snö... kul ;-)

kram

Svar: Ha ha, så kan det vara. Ja, jag såg att ni fått mer snö och jag är inte ett dugg avundsjuk. Kram
Nilla

4 Hanna:

Kram ❤️ Hoppas du snart blir bättre igen!

Svar: Tack det blir jag säkert. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen