Hur tänkte jag?

Maken har varit borta på konferens sedan i tisdags och kommer hem ikväll och jag inbillade mig att jag skulle fixa massa roliga grejer, som att färga håret, när jag nu slapp laga mat. Och nej det är inte maken som tvingar mig att laga mat :-p


Själv så har jag mest levt på yoghurt, rester och gröt. Jag hade tänkt att koka lite ägg och ha i kylen men det glömde jag ;-)

Och det där med att färga håret försvann när jag insåg att all min energi jag skulle få över av att inte laga middag gick åt till att gå även kvällspromenaden med Bella. Och nej det funkar inte att bara släppa ut henne i trädgården för där gör man inte nummer två hur som helst ;-)

Igår tänkte jag dessutom vara duktig och köra en maskin tvätt. Eftersom jag var lite mör iddes jag inte köra alla underkläder i torktumlare för då skulle jag få ta hand om tvätten en gång till så mycket bättre att hänga upp sjuttioelva sockar och underkläder på torkställningen? Undrar hur logiken fungerar ibland?

För att vara säker på att inte orka färga håret så körde jag diskmaskinen och tömde den när den var klar. Det är precis som om hjärnan inte förstår att disken kan stå kvar till dagen efter.

Förutom att jag längtar efter maken ska det bli skönt att slippa frysa ihjäl på någon kvällspromenad ikväll men någon middag får han inte. På sin höjd kan jag fixa lite blåbärssoppa ;-)

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

När huvudet är dumt... och så vidare ;-)
Yes så får jag säga... för jag sitter här å vet precis hur dum i huvudet jag är å ont som faan i min kropp.

Jag tror att när det kör ihop sig blir det logiska otroligt ologiskt å det vansinniga blir ju plan ett ;-) bästa iden liksom.

Jag hoppas Du har en bättre dag i morgon,
just nu planerar jag att vila hela morgondagen.

kram

Svar: Det gör du rätt i.
Det där huvudet borde ta och vara lite mindre dumt ;-) kram
Nilla

2 Anonym:

Hej Nilla! Jag har och en svår ME och gift struma Är behandlad med radioaktivt jod och äter nu levaxin som är svår inställd Blivit mycket sämre i min ME sen dem behandlingen Hur går det för dig med ME och struma? Behöver givetvis inte svara om du tycker det är för privat💗 kram Johanns

Svar: Hej, vad jobbigt för dig 💖 Jag har inte struma utan hypotyreos som behandlas med Levaxin. Jag har också haft problem att hitta rätt nivå på dosen men annars inte märkt att det krockat med min ME. Däremot är det svårt ibland att avgöra vad som är ME och vad som är hypothyreos. Önskar jag hade något bra tips till dig. Kram 💖
Nilla

3 Anonym:

Tack💗 kram Johanna

Svar: Kram 💖
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen