Det var då ett jäkla tjat.

Så fort jag orkar göra någonting, som att plantera blommor igår, så tycker någon att jag minsann borde kunna jobba några timmar.


Om man jämställer att plantera några blommor, 12 penseer för att vara exakt, så undrar jag vad man själv jobbar med men jag kanske är redo att bli trädgårdsmästare nu 😛

Om jag någon dag lyckas cykla några meter, som jag tänkt prova snart, så kan jag säkert bli brevbärare.

Att Försäkringskassan tycker att man måste orka jobba minst tio timmar per vecka för att ens arbetsträna glömmer vi.

Att jag blev så slut av mitt planteringsprojekt igår att jag inte orkade göra några proteinbollar eller ens lyfta rumpan från soffan struntar vi i.

Att även sjuka personer behöver komma ut och göra saker att glädjas åt är tydligen inte okej. För kan man lämna sängen så kan man tydligen jobba.

Men så kom då med förslag på vilka jobb jag ska söka! Men tänk på att jag orkar jobba max en timme i taget, efter det krävs liggande vila i en mycket lugn miljö. Det får inte förekomma några som helst störande ljud eller intryck om min hjärna ska kunna fungera någorlunda. Och jag klarar ingen stress för då slår kroppens alla alarmsystem på.

Förutom att jag blir förvirrad när hjärnan eller kroppen är trötta eller utsätts för intryck så är jag ordningssam och jobbar systematiskt men det är ganska sällsynt att rätt ord kommer ut ur min mun.

Jag är oftast glad men blir besviken när jag inte klarar att bära en mjölkförpackning utan att tappa greppet eller att äta utan att söla. Men jag är i alla fall rumsren!

Kommentarer:

1 ME alltidvila:

Herregud säger jag bara... Så feg att va anonym med, vilken jäkla stalker.

Svar: Ja modig kan man ju inte anklaga anonym för att vara 😜
Nilla

2 Anonym:

💗💗💗

Svar: 💖💖💖
Nilla

3 åsa i åsele:

Jag som var på bio igår kväll å såg bästa filmen på länge kan ju börja jobba som filmkritiker å recensera filmer... det blir ju bra :)

Folk är galna, det är ju så bara.

kram

Svar: Det blir nog ett perfekt jobb för dig ;-) kram
Nilla

4 åsa i åsele:

Fast med tanke på att denna film var den första icke tecknade barnfilm jag sett på bio sedan typ 2005 så är jag troligtvis inte kvalificerad ;-)


Svar: Nja, kanske inte :-)
Nilla

5 Marika:

Vad glad jag blir av att läsa att du mår lite bättre. Det måste vara en så otrolig lättnad att inte behöva ha värk absolut hela tiden.
Låt inte någon enstaka idiot bekymra dig!
Ha det gott i vårsolen och klappa Bella.

Svar: Tack 😊 Jag hade alldeles glömt av hur mycket lättare livet känns utan värk 😉 kram
Nilla

6 Anonym:

Låt ingen få förstöra din fina blogg kram Johanna

Svar: Tack 💖
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen