Service, någon?

I lördags när maken och jag jobbat med att tapetsera hela dagen bestämde vi oss för att åka ner till McDonalds. Jag var hungrig och trött och kände att jag struntar i om de inte har koll på om det är vetestärkelse i sitt glutenfria bröd. Börjar jag blöda från tarmen vet jag ju varför :-o

När vi kommer in på McDonalds finns det massor av skärmar där man själv ska knappa in sin beställning och göra sin betalning. Så fiffigt, OM man kunnat välja glutenfritt.

Eftersom alla ska göra sina beställningar själva står det bara en person i kassan. En lördagkväll när Donken är full av ungdomar?

Eftersom vi inte hade lust att vänta hela kvällen så åkte vi till en annan Donken. Finns inte så väldans många hamburgerkedjor att välja på i närheten.

Även här hade de massa skärmar och bara en person i kassan men bara två småbarnsmammor framför oss.

Jättekul då att ena ungen sitter på golvet och tjurar och vägrar svara sin mamma som ändå gör en beställning. När hennes kompis gjort sin beställning klart kommer första mamman tillbaka och makulerar och gör om sin beställning igen, fortfarande med en tjutande unge på golvet. Jag fick bita mig hårt i läppen för att inte säga till mamman att ungen kanske inte borde få någon Happy meal om hon inte kan uppföra sig 😛

När vi äntligen får göra vår beställning frågar jag om man inte kan beställa glutenfritt via skärmarna men det hade killen i kassan ingen aning om.

Och självklart hade ju en hel hög hunnit göra egna beställningar medan vi väntade på vår tur så vi fick vänta på vår mat. Glöm allt vad snabbmat heter, tror nästan det tog längre tid än när vi var på McDonalds i Italien :-)

När vi äntligen får vår mat är pommesen vissna, bleka och mjuka, det glutenfria brödet allt annat än gott och ketchupen slut.

Vi blev ju i alla fall mätta men mycket mer var det inte. Nu lär det dröja ett tag innan vi besöker den här kedjan igen.

Kommentarer:

1 Liten Uggla:

Gillar inte Donken. BK eller Max är mycket bättre tycker jag. Max är nog bäst, men de finns ju inte överallt som ju Donken gör.
Hoppas du har en ok tisdag, jag har huvudvärk och värk i låren :-( Kramisar! ♥

Svar: Max vet jag inte var vi har närmast, är nog inte jättenära :-o
BK var flera år sedan vi var på men då var deras glutenfria burgare oätlig och då var jag ändå utsvulten eftersom vi fått vänta på bärgare en massa timmar.
Jag har en OK tisdag men får betala för helgens tapetsreande ;-)Hoppas din värk försvinner Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen