Heldag på stan.

Eller på stan var ju en överdrift och heldag också om jag tänker efter. Jag och mamma åkte till två butiker som var nästan folktomma och jag var hemifrån i runt 2,5 timme. Vi var inne på ÖoB och en butik som säljer tarotkort och annat spännande så rätt långt ifrån stan faktiskt.

När vi kom hem så gick vi ut en sväng och rastade Bella innan vi åt lite lunch. En ganska lugn dag egentligen, om man är frisk ;-)

Maken räknade ut redan igår att jag skulle vara lite för mör för att fixa middag så det hade jag lovat att lämna åt honom. Jag är så snäll :-)

När vi sätter oss vid matbordet så känner jag feberrosorna på kinderna och frossan som bevisar att jag gjort lite mer än jag orkar. Men bara lite.

Jag ser en flaska päroncider av okänt fabrikat och frågar maken om den är köpt på grizzly coop. Maken brister ut i ett asgarv och säger att den är köpt på citygross om det kanske var det jag försökte säga. Nu tycker jag inte vi ska vara så petiga med uttal. Han förstod ju ;-)

Maken säger att jag ska gå in och lägga mig i soffan så tar han disken men på väg till soffan så ser jag paketet med en hundbur vi fick hem förut så jag vänder tillbaka till köket för att hämta en kniv att öppna med.

Maken: vad gör du här?
Jag: ska bara öppna paketet
Maken: om du redan har feber borde du inte gå och vila istället?

Alltså när han uttrycker sig så så låter det onekligen smartast.

Grejen är den att min hjärna inte riktigt tänker som makens :-p

Kommentarer:

1 Lillemor:

Ha ha ha ha ha underbar sägning!
Ja, ibland funkar deras hjärnor lite annorlunda än våra ;) ha en så bra helg det går trots affärer mm

Svar: Tack detsamma 😀
Nilla

2 åsa i åsele:

Jag märker ju själv då jag blir sämre, det är då jag inte kan prata... svårt att finna ord.

Affären Ni besökte lät ju intressant,
köpte Du något?

kram

Svar: Visst är det konstigt att man kan tappa talet när man blir sämre?
Jag köpte bara en liten drake till mannen eftersom han älskar drakar (han är ju gift med mig ;-)) men hittade en del saker jag ska önska mig när jag fyller år eller kanske i julklapp :-) kram
Nilla

3 åsa i åsele:

För att vara drake så är Du väldigt snäll <3

kram

Svar: Tack :-) Kram
Nilla

4 Annorlundadiganos:

Min presentation! Hej! Jag heter Mia Kommer från början från ? Jag är sjuk pensionär på dagtid. Två dagar i veckan så har jag en sysselsättning som jag bruka går till och det är genom kommunens psykatrin! Är det något ni undra så hör av er då!
Älskar att skriva och jobbar på att få ut information om Aspergers Syndrom, Autism, psykisk ohälsa till allmänheten! Om det blir verklighet vet jag dock inte! Håll tummarna att det lyckas!
Här blandas vardag, diagnos, bilder (både systemkamera och mobil) med tankar och funderingar om mina diganoser m.m.
Mer får du veta efterhand om ni fråga mig!
Kontakta mig gärna om ni vill! Jag har en E-mail adress: ?
Vågar du följa med på resan i min blogg? Nu drar vi i gång vetja! //Mia.
Bloggadress: http://nouw.com/annorlundalivdiganos

Svar: Lycka till <3
Nilla

5 N:

Ha Ha... Ja ibland är man inte så smart :P Jag var på en heldagsutflykt igår... Å betalar priset idag... Tydligen tyckte hemtänsten att jag såg bra eländig ut ;P Hon sa flera ggr åt mig att ringa om jag behöver under dan. (Har i vanliga fall hjälp en gång per dag.) Iof skönt att veta att de bryr sig o hjälp finns om behövs.

Svar: Skönt att de bryr sig även om det alltid är tråkigt att behöva lida i efterhand för allt man gör <3
Nilla

6 Lisbeth:

Hahaha, det är skönt med gubbar som förstår vad man säger - även om man vänder hela meningen baklänges..
Kramar

Svar: Väldigt skönt. De kanske kan jobba som ME-tolkar vid möten med myndigheter för de som inte har någon annan med sig ;-) kram
Nilla

7 Bea:

Grizzly Coop, måste nog kvala in till mina favoriter bland roliga felsägningar :D

Svar: Ha ha
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen