Vad är gnäll och vad är verklighet?

Tydligen är det en sådan period igen då jag ska påminnas om vilken gnällspik jag är och att jag inte är ensam om att vara sjuk. Så för sjuttioelfte gången så förklarar jag att jag är i allra högsta grad medveten om att många andra är sjukare än mig men det gör faktiskt inte mig friskare.

Det jag skriver om här i bloggen är min verklighet och mina känslor. Att när jag förklarar hur en dag med min kropp och mina begränsningar kan vara automatiskt tolkas som gnäll av vissa kan jag inte hjälpa.

Jag är inte ute efter sympatier eller massa tyck synd om. Sådant orkar jag inte med och tycker mest det blir pinsamt däremot önskar jag förståelse för oss som lever med sjukdom vad den nu än råkar heta och hur sjuk man än råkar vara.

Att dömma någon efter vad den skriver på sin blogg och tro att det är den enda sida som personen har är lika ytligt som att dömma folk efter kläder eller frisyr.

Jag tror faktiskt att jag har flera bra sidor som min familj tycker om hos mig men jag skryter inte om att jag kanske gör något bra för dem för det ser jag som en självklarhet. Vare sig det handlar om att vara hundvakt, peppa någon som har det motigt eller bara vara en kärleksfull medmänniska.

Jag tar gärna emot kommentarer där vi kan ha olika åsikt, sådant berikar, men personliga påhopp kan jag vara utan.

Och till dig som börjar bli upprörd över att dina kommentarer aldrig publiceras så kan det vara en god idé att tänka på språket. Att kalla någon för h**a och s**na stärker inte precis chanserna att få sin kommentar publicerad lika lite som hot om våldtäkt.

Jag kommer i fortsättningen bara att dela blogginlägg på bloggens facebooksida så om ni delar inlägg är jag tacksam om ni inte taggar mig.

Kommentarer:

1 Hanna:

Jag blir så arg och ledsen, Nilla. Hur kan man kalla någon för sådant, ingen förtjänar att kallas såna ord! Och det är ju DIN blogg. Ingen är tvingad att läsa.
Jag jag skrev mitt inlägg som blev så kritiserat blev jag oxå kallad vad som helst och fann det oerhört jobbigt. Förstår inte hur du klarar att få sån skit periodvis hela tiden.
Kan du inte polisanmäla eller nåt?
Betyder det att jag inte kan läsa inläggen här? Jag är inte så smart (dumma ME-hjärna) så jag förstod inte det där med delning.
Kram ❤️

Svar: Vissa dagar är tuffare än andra att läsa otrevliga kommentarer men oftast så tänker jag att det är olyckliga ynkryggar som bär på sånt hat.
Min blogg kommer ju alltid att finnas på blogg.se men jag kommer inte att dela i olika blogg-grupper på fb eftersom jag inte blir anonym där. Måste ju trots allt undviks att det en vacker dag står en knäppskalle utanför dörren hemma. Kram
Nilla

2 Lillemor:

Men vilka as! Fy fan! ❤️❤️

Svar: 💖💖
Nilla

3 M:

Finner inte ord! Gnäll hur mycket eller hur lite du vill! Förstår inte varför en del leker blogg-polis. Eller gnäller över gnäll. Supertöntigt.

Kram på dig!❤️❤️❤️

Svar: Tack och kram tillbaka 💖
Nilla

4 Anonym:

Men ge dig, du gnäller ju för allt du kan. Finns viktigare saker i livet än att få uppmärksamhet.

5 Mannen:

Ibland blir jag skogstokig på folk! Varför respekterar vi inte varandra? Många är friska, några är sjuka, några är ännu sjukare i sjukdomar finns och som INTE finns enligt vissa. Men ändå har vissa mage att klaga på vad kallar hittepå sjukdomar. Konstigt att WHO har tagit ett beslut på att den finns, ME. Problemet är att det inte finns något test man kan ta för att säkert säga att du har ME.
Efter att ha levt med en person i 27 års tid, så tror jag att jag kan känna igen både det ena och andra om hur personen fungerar och är. Varför tror ni att Nilla som arbetat och slitit för att få familj och allt att fungera helt plötsligt kommit på att jag ser till att bli sjuk, för då kan alla tycka synd om mig. Stämmer inte, för hon är en person som alltid vill göra rätt för sig.
Så till de personerna som håller på och trakasserar sjuka eller andra människor vill jag bara säga LÄGG AV! Om du/ ni inte gillar en blogg läs den inte då. Nilla skriver för att hon vill dela med sig, av denna dj sjukdom och inte för att få folka att tycka synd om sig.
Och ja jag är gift med henne sedan 23 år och tänker så vara!!

Svar: Du är helt underbar och jag älskar dig av hela mitt hjärta 💖💖💖💖
Nilla

6 åsa i åsele:

Nu slog Anonym huvudet på spiken... Hen vill ha uppmärksam å det får ju hen då vi verkligen uppmärksammar hens kommentarer å skriver om dem.
Hen är en uppmärksamhetstörstande anonym liten människa.
Anonym kanske borde börja blogga så hen får egna kommentarer.

kram

Svar: Du är ju för härlig <3
Men du har helt rätt. Vi/jag får försöka sluta göda trollen. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen