Piffar och puffar

Här går jag och piffar och puffar för att få det lite mysigt till advent. Får väl erkänna att mysfaktorn har fått stryka på foten rejält de senaste åren. Orkar man knappt duscha så känns det kanske inte så prioriterat att ha gulliga gardiner eller snygga dukar men i år vet jag inte vad som flugit i mig :-D
 
Jag känner att svetten börjar rinna, mjölksyran pumpa, pulsen öka och omedvetet så ökar jag tempot som om jag har bråttom att bli färdig innan orken tar helt slut. Mitt förnuftiga jag (tro det eller ej men det finns faktiskt ett sånt) säger till mig att nu har jag gjort mer än jag borde och det är vila som gäller NU!
 
Men den där lilla djävulen som sitter på ena axeln och sparkar ner den förnuftiga delen av mig söger att jag måste slutföra det jag påbörjat. Som om någon skulle gå under om det nu råkar stå bara en stjärna eller ljusstake i ett rum istället för två :-O
 
Som om världen skulle gå under för att jag inte hunnit/orkat rätta till gardinerna som maken hängt upp. Han är jätteduktig på att hänga upp gardinerna men jag får liksom se till att de hänger som de ska :-)
 
Nu sitter jag i soffan med datorn i knät eftersom jag inte orkar hålla uppe mobilen med de mjölksyrefyllda armarna. Vad är det för fel med lagom frågar jag mig själv. Och så slår det mig att jag inte tagit fram adventsljusstaken som man sätter fyra stearinljus i och får en enrom lust att bara rusa runt och leta efter den. För var ställde jag den nya ljusstaken som maken och jag köpte för någon vecka sedan?
 
Kanske borde jag bara leta rätt på den innan jag vilar för visst är det mycket lättare att slappna av när man inte har något som pockar på ens uppmärksamhet hela tiden :-P
 
 

Kommentarer:

1 Bea:

Du ser väl till att inte överskrida energibudgeten? ;-)

Svar: Det är nog för sent men nu ligger jag i soffan med en liten hund på magen ;-)
Nilla

2 åsa i åsele:

Säger bara silvertejp :) kram

Svar: Ha ha ha. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen