Ny konstig värk.

Jag vet inte riktigt när den nya värken kom smygande men jag vet att den var helt outhärdlig i helgen. Igår var det så jag funderade på att be maken släppa av mig vid akuten men tanken på att sitta i ett sorligt, kallt väntrum med hårda stolar i kanske 10-12 timmar fick mig att leta igenom gömmorna med gamla mediciner.

Jag hittade några oxikodon som jag fick för ett par år sedan när jag hade inflammation i alla muskelfästen kring vänster armbåge och axel. Då tålde jag dem inte utan blev yr och illamående. Igår struntade jag fullständigt i om jag skulle få några biverkningar.

När höfter, bäcken, axlar, nacke och käkar gör så ont att man knappt kan hålla emot tårarna så känns både illamående och yrsel som en bagatell.

Det konstiga var att denna gången reagerade jag inte alls på tabletterna. Inte så att de tog bort smärtan helt heller men i alla fall de värsta topparna men framför allt inget illamående eller någon yrsel.

Som tur är så har vi alkoholfri glögg hemma så jag kunde få lite adventsfika i alla fall. En kan ju inte hoppa över så viktiga saker som glögg och pepparkaka bara sådär ;-)

Blir inte värken bättre de närmsta dagarna får jag nog ringa vårdcentralen även om det känns rätt bortkastat men har jag tur kanske jag kan få träffa en annan läkare. Det måste ju finnas någon förstående läkare där ute någonstans.

Kommentarer:

1 Hanna:

Det är inte kul med denna eviga, plågande värk. Hoppas verkligen du kan hitta ngn förstående läkare! Jag har tack och lov en hyfsat förstående läkare. Mitt problem (som om jag endast hade ett ;)) är att jag inte reagerar på smärtlindrande som de flesta gör. Jag har rätt höga mikrogram fentatanyl plus annat starkt. Och vad hjälper det? Förstör magen ännu mer bara... suck. Orkar snart inte känner jag.
Kram ❤️

Svar: Förstår dig, det är tufft att ha alla problem du har. Har förstått att det är rätt vanligt vid ME att man antingen är överkänslig mot läkemedel eller så behöver man hästdoser. Inget funkar visst normalt på de här kropparna :-p kram
Nilla

2 åsa i åsele:

Kanske något som går... jag tänker på värken,
jag har ju nu en längre tid haft mer värk i höfter, knän å fötter, har haft svårare att gå,
det är ju inte alls som det brukar.
Vi kanske har fått nån ny variant på ME ;-)
eller så är vi bara gnällkärringar ;-)

Jag hoppas Du får värktabletter so Du slipper ha så ont, kram

Svar: Kan det vara vintern som går? ;-) Jobbigt är det för oss i alla fall. Kram
Nilla

3 Mannen:

Goddagens. Ni är inga gnällkärringar. Ni har tyvärr fått en skitsjukdom, som inte sjukvården kan förstå.

Svar: Tack, du ska inte omskola dig? Jag lovar att du skulle ha kö till din mottagning 😚
Nilla

4 ina:

Kramar till dig. Kanske det är vinters kast i väder och vind som påverkar. Kram kram

Svar: Antagligen är det så. Kan vi spola fram till våren nu? :-p kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen