Fint till advent.

Maken har burit upp adventsgrejor och strukit gardiner så att jag kan piffa lite här hemma <3

Och igår fick jag för mig att vi skulle byta gardiner i alla rum så vi får upp väldoftande och dammfria gardiner till jul och så vaknar jag i morse och då har maken redan hängt upp de rena gardinerna så att jag slipper. Gulle honom.

Så fast gardinerna inte är putsade på insidan så har vi, helt emot min egen städreligion, hängt upp rena fönster överallt.

Det var välbehövligt för de andra gardinerna var allt annat än dammfria men att hänga upp rena gardiner i fönster som bara är putsade på utsidan?

Nå ja, det är bättre än i fjol för då blev ingen sida av fönstren putsade till advent för då fanns inte orken vare sig hos maken eller mig.

Så vi kan väl säga att vi piffar här hemma i ME-style. Man gör det man "måste" och orkar och resten struntar vi i ;-)

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Denna mening blev lite fel ;-)
Så fast gardinerna inte är putsade på insidan så har vi, helt emot min egen städreligion, hängt upp rena fönster överallt.

Helt ärligt så vem bryr sig om ifall fönstren är putsade då det typ är mörkt dygnet runt?

Jag har inte ens plockat fram å kollat om ljusstakarna fungerar... J måste i å för sig ta ner lådan så... ja ja blir det ingen jul är jag lika glad ;-)

kram

Svar: Jag fick läsa igenom meningen flera gånger för att se vad som var fel :-D
Jag är inte så särskilt noga med julpynt i övrigt men adventsljusstakar är så mysigt att få fram när man håller på att förgås i mörkret. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen