Att jag aldrig lär mig.

Jag vaknar med en helvetisk värk och funderar allvarligt på hur jag ska ta mig ur sängen och det bara för att jag piffade lite hemma igår.

Att jag aldrig lär mig. I mitt fall kanske det skulle vara bättre om värken slog till med en gång för mjölksyran håller mig ju inte borta förrän musklerna är så mjölksyrefyllda att de inte går att röra.

Maken sade föresten att han hängde upp gardinerna för annars skulle jag passat på medan han var på jobbet och han funderade ett tag på att gömma dem :-p

Det där med lagom är verkligen svårt. Jag vet att folk blir trötta på mig och tycker att jag ska skärpa mig men det är inte så himla lätt.

Det är så mycket man missar när kroppen inte funkar som den ska så ibland gör jag saker på ren trots mot kroppen. Har visserligen aldrig funkat eftersom kroppen alltid får sista ordet och ibland så har jag en bra dag och tänker att jag ska passa på och vips så har jag hamnat i adrenalinfällan när jag inte förstår att energin är slut förrän det är för sent.

Kommentarer:

1 Anonym:

Undrar hur länge din stackars man ska orka med allt gnäll.Finns många med samma sjukdom som bloggar men din är bara tycka synd om varje inlägg.

Svar: Om du nu tycker att jag är så gnällig varför läser du min blogg?
Har du ens tänkt tanken att jag kanske "gnäller" på bloggen så min man slipper höra ens ett ord om sjukdom när han kommer hem?
Alla som känner mig vet att enda sättet att verkligen få reda på hur jag mår är att läsa bloggen och de ser också att bloggen är skriven med en hel del ironi och glimten i ögat.
Nilla

2 åsa i åsele:

Någonstans måste man få vräka ur sig å säga hur man mår, tycker, känner... så är det bara.
Å vilken plats är bättre att så att säga spy på än just bloggen, där väljer var å en ifall de vill läsa, kommentera eller bara stänga ner.
kram

Svar: Precis så tänker jag också. Jag har ju en person i min närhet som inte orkar läsa bloggen för hen blir så ledsen men då slipper ju den personen det och vi låtsas att allt är bra när vi träffas. Kram
Nilla

3 Anonym:

Nån glimten i ögat tror du nog bara själv.Orkar man sitta och blogga kan man jobba lite också.

Svar: Jag kan inte rå för att du inte förstår ironi eller glimten i ögat.
Kan du tala om för mig vilket jobb jag kan ligga i min säng och skriva några rader åt gången när kroppen orkar?
Nilla

4 Anonym:

Är så coolt att bräka anonymt också
Då kan man minsann säga vad man vill. Kaxig som få
Hälsningar hemlig lillemamma ;)

Svar: Du är underbar 👍
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen