Lite svettigt.

Man ska ju inte klaga när värmen äntligen kommit men 45 grader i solen är lite häftigt även för mig.

Idag har jag släpat ut flera hinkar vatten och hällt i Bellas pool så hon kan hoppa i och svalka de små tassarna.

Sedan försökte jag locka henne till skuggan genom att plocka kottar under tallen. De slår ju en något djävulusiskt när man kör gräsklipparen och eftersom jag inte orkar klippa gräs tänkte jag att jag kunde bidra med att plocka kottar. Undrar hur ont jag kommer att ha i ändalykten imorgon? :-p

Ibland undrar jag om min hjärna emigrerat helt och hållet. 45 grader varmt, vi ska iväg på student uppvaktning ikväll och jag kryper omkring och plockar kottar?





Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Ta nå kallt att dricka, lägg Dig på soffan med en kall, blöt - urvriden - handduk över huvudet/pannan å meditera en stund, sluta plocka kottar!! kram

Var rädd om Dig, det finns bara en av Dig å det är Du <3

Svar: Tack <3 ligger redan i soffan men någon kall urvriden trasa tänkte jag inte på. Kram
Nilla

2 ME alltidvila:

Du är tokig du :) Hoppas du orkar med student uppvaktningen! Kram

Svar: Ha ha, jag är nog det. Kram
Nilla

3 Liten Uggla:

Ja, det är lite väl häftigt med den här värmen. Man fungerar ju inte.
Hoppas det gick bra på studentuppvaktningen. Kram! ♥

Svar: Tack det gick bra. Det är väl den kvalmiga luften som gör värmen så jobbig 😜 kram
Nilla

4 Fyrtiotaggare.com:

Hoppas ändalyktan mår bra idag? Supervarmt är det verkligen. Pust!!

Svar: Ändalykten mår förvånansvärt bra även om den känns en aning stelare än vanligt ;-) kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen