Veterinärsbesök.

Jag ringde och pratade med veterinären om Bella som ju inte sovit så bra de senaste nätterna. De vara ganska övertygade om att det beror på tandlossningen men tyckte att det kunde vara bra att kolla upp henne ordentligt för att vara pp den säkra sidan.

Så vi fick en tid redan i eftermiddags. Tänk att de både kan hålla tiderna och vara trevliga hos veterinären. Jag vill också träffa en veterinär när jag är sjuk :-p

Vi fick träffa en väldigt ömsint och trevlig manlig veterinär som tyckte att allt såg fint ut med Bella men han konstaterade att hon hade flera lösa tänder så hon har nog rejält ont i munnen.

DDe tog tempen på Bella och den låg lite i överkant vilket också kan bero på tandlossningen men han vågade inte utesluta infektion i övre luftvägarna, som tydligen också är vanligt i samband med tandlossningen, och eftersom det är helg tog man det säkra före det osäkra och gav henne två sprutor. En med antibiotika och en med smärtstillande/febernedsättande och så fick jag hämta ut mediciner för några dagar på apoteket.

När sköterskan gav Bella sprutorna skrek hon som om de körde kniven i henne så hon är nog inte särskilt smärttålig.

Nu håller vi tummarna för att medicinerna hjälper så att lilla hjärtat får mindre ont och kan sova lite bättre.

Jag blev imponerad över hur smidigt det gick hos veterinären. Först blev vi insläppta i ett undersökningsrum och strax därefter kom veterinären som varsamt och ömt undersökte Bella och förklarade för mig.

Läkaren går ut och någon minut senare kommer en sköterska in och tar tempen. Veterinären kommer tillbaka och förklarar hur han resonerar och hur vi gör med medicinering och avslutar med att säga att han ringer på måndag för att kolla hur det går.

Sköterskan kommer in och ger Bella sprutorna och när vi kommer ut till kassan ligger ett recept där. Jag får nog säga att jag tycker att sjukvården har en hel del att lära av djurklinikerna om patientbemötande och effektivitet.

Bella är helt slut efter veterinärsbesöket.

Kommentarer:

1 Lillemor:

Ja jag har alltid sagt att jag hellre gått till veterinären. De frågar inte vad patienten vill att de ska göra heller ;). Skönt med bra bemötande! Viktigt! Väldigt sällan man träffar idioter till veterinärer dock, jämfört med vanliga läkare där det snarare är praxis med idioter. Hoppas hon sover lite så du får nån vila!! ❤️❤️

Svar: Man kan ju tycka att de borde drivas av samma vilja att hjälpa sina patienter men något måste saknas i utbildningen av läkare som veterinärer får. Eller så blir alla empatiska människor veterinärer och inte läkare :-p
Nilla

2 Beckis:

Jag rekommenderar Husdjurshälsan! Där har du några av Sveriges duktigaste veterinärer och ALLA i personalen är supertrevliga och proffsiga.

Svar: Tack, bra att veta även om vi hittils är väldigt nöjda med vår veterinären.
Nilla

3 åsa i åsele:

Absolut håller med Dig, tänkte samma sak då vi var på djursjukhuset med Bullen.

Men det finns ju undantag... veterinären vi har här lokalt är inte bra och jag hade verkligen ett bra bemötande på sjukhuset i onsdags, väldigt omhändertagande personal.

Jag hoppas Ni kan sova i natt, kram

Svar: Det är ju för väl att det finns bra läkare också :-) Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen