massage

Jag slänger in mig och Bella in i bilen för att möta dottern som ska passa Bella medan jag ska få massage.

Men det är ju för lite att släpa ut till bilen med väska med hund och hennes packning så jag tar med en överfull papperskasse med gamla tidningar att slänga på vägen och så gör jag ett stopp för att hämta paket. Allt för att känna mig lugn och avslappnad inför massagen :-p

I bilen på väg mot Kungsbacka börjar ett i lysa. Vad ska det betyda? Hur i helvete ska jag fatta? Just nu känns det som fler knappar och reglage än i en cockpit.

Snälla dottern som har en bättre hjärna hjälper mig att med några knapptryckningar få fram att spolarvätskan behöver fyllas på. Skönt att det inte var något värre det överlämnar jag med varm hand till maken annars häller jag väl fel.

Massagen var helt gudomlig, var länge sedan jag kände mig så ospänd i rygg och axlar även om jag mest stinker som en maträtt överkryddad med timjan.

Dottern hämtar mig precis utanför dörren och så fikar vi hemma hos henne en stund innan Bella och jag åker hemåt.

Vi hinner nog en sådär 200 meter när bensinmätaren talar om att det är dags att tanka. Det står att jag kan köra 125 km innan drivmedlet är slut. Eftersom min hjärna omvandlar det till dryga milen så svänger jag in på första bästa tapp.

Jag är lite stolt över att jag kommer ihåg att tanklocket sitter på höger sida men hur i all sin dar öppnar man? 

Är det inte någon spak på vänster sida under ratten eller är den vid golvlisten? Jag känner runt men ingen jäkla spak.

Tar till slut fram instruktionsboken men där står inget om hur man öppnar den jäkla luckan. Hur kan de utgå från att alla fattar?

Jag går ut ur bilen och känner på luckan, den är visst inte låst men då så då kan jag ju tanka :-)

Men är det bensin eller diesel? Jag har för mig att det brukar stå på insidan av tanklocket så jag kollar där men där står bara hur man ska hålla munstycket. Det vet jag väl för tusan. Eftersom jag är 95% säker på att det är diesel till den här bilen så chansar jag. Man måste väl ha lite spänning i livet :-p

Nu är vi i alla fall hemma på säker mark igen och jag hoppas jag slipper använda hjärncellen på ett tag, den är rätt trött nu efter allt tankearbete ;-)

Ha en skön helg alla sötnosar <3



Kommentarer:

1 Lillemor:

Å Phu! Vilken resa för hjärna och kropp! Hoppas du får njuta av avspänd kropp efter massage i vårvädret i helgen och inte betala dyrt för resan dit ❤️

Svar: Tack, kram <3
Nilla

2 åsa i åsele:

Meen oj... blir helt svettig bara av å läsa.
Tur allt gick bra. kram

Svar: Kram <3
Nilla

3 åsa, lite eljest:

hur mår Du efter massagen å stressen?
kram

Svar: Jag mår förvånansvärt bra :-)
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen