Det var en kul lek :-)

Jag ställer mig för att laga lite mat och som alla andra dagar vill Bella gå ut i trädgården just när matte är som mest upptagen och det spelar ingen roll hur många gånger jag försöker rasta henne innan jag börjar :-p


Jag släpper ut henne och lämnar dörren på glänt så att jag ska höra om hon börjar skälla och det tog inte mer än någon minut innan granne med hund går förbi och de måste det såklart skållas på.

Jag rusar så gott det går på skruppliga ben till altanen, fångar burken med skvallergodis i farten och bang, där ligger nu allt godis (som tur är mest foderbitar) utspridda över hela altanen.

Bella slutar visserligen skälla på grannens hund men nu blir det istället en kamp mellan matte och Bella om vem som snabbast hittar flest bitar i mörkret. En kamp som matte förlorar rätt rejält.

Jag antar att Bella inte kommer att behöva äta någon middag sedan :-p

Vi går in igen så att jag kan få fortsätta med middagen men nu sitter Bella än en gång och krafsar på altandörren. Det är klart att hon vill gå ut igen när matte hittar på så roliga lekar.

Undrar om jag lyckades komma ihåg alla ingredienser i ugnspannkakan när jag nu roade mig med annat mellan deciliter mått och skafferie :-)

Kommentarer:

1 N:

:) Förstår att Bella tycker det var en rolig lek.

Svar: Ja den får nog matte gärna göra fler gånger :-D
Nilla

2 åsa i åsele:

Jippi så kul :) å dessutom gott.
Känner igen fenomenet... kram

Svar: Ha ha, väldigt gott och kul tycker Bella. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen