Dan före dopparedan.

Det är dagen före julafton och Bella har faktiskt hyfset att sova till åtta innan hon måste ut och kissa.


Nästan sovmorgon men kroppen känns inte alls samarbetsvillig :-p

Maken är ledig idag och det är tänkt att vi ska förbereda den delen av julmaten vi ska bidra med till knytkalaset.

Då tycker jag faktiskt att kroppen kunde vara lite snällare än att kännas som om jag åkt på värsta influensan med feber och värk i hela kroppen.

Kan man få lite jullov med julstämning istället?

Förutom lite matfix så tänkte jag orka med en dusch ikväll också, är det för mycket begärt? Jag vet ju att jag inte kan både fira jul och duscha samma dag så en liten försiktig dusch ikväll skulle sitta fint :-p

Mycket kan man förbereda i god tid som att köpa och slå in julklappar men vissa saker som att duscha behövs ju egentligen göras samma dag eller dagen innan festligheterna :-o

Men det blir ju jul vare sig man är redo eller inte. 

Jag passar på att önska er en riktigt fridfull jul vare sig ni firar eller inte och jag önskar er alla ett friskare 2017.

Kram

Kommentarer:

1 Liten Uggla:

Det där med duschen är jobbigt... Jag skall göra den nu strax för precis som du blir jag helt slut efter och orkar absolut inte fira jul efteråt. Jag tror inte tomten bryr sig om ifall jag duschar idag eller i morgon :-) GOD JUL! och kram! ♥

Svar: Nej, tomten bryr sig nog inte ;-) God Jul och stora kramen.
Nilla

2 N:

Tänkte också försöka dusha idag... Men får se om det blir av. Just nu känns det som att det är bättre att vänta till nästa år, eller iaf annandan el nåt. Hur som ska jag vänta till ajg inte är ensam i lägenheten. När en inte är hemma hos sig själv blir ju fallrisken i badrumet extra stor.

Svar: Låter smart att vänta till du inte är ensam. Är lurigt det där med utmattning, yrsel och duschar. Kram
Nilla

3 Hanna Emilia:

Jag ligger också och vilar och laddar inför duschen 😊 Vi ska ha julen hemma hos oss i år. Jag har en fantastisk familj som accepterar och hjälper med allt som ska göras. Jag föredrar att vara hemma så att jag kan vila i egen säng och soffa. Hoppas att du och alla som läser får en god jul med god mat och mycket vila!

Svar: Vad härligt Att du har en så underbar familj, det har jag också 💖 kram
Nilla

4 ME alltidvila:

God Jul <3

Svar: God Jul 💖
Nilla

5 Hanna:

Ja jösses. Duscha... tror inte jag orkar det. Har så djävulskt ont att jag tror jag smäller av... men som sagt, det blir ju jul ändå. Varese man är nyduschad, halvdöd eller inte!
God Jul och stor kram ❤️

Svar: Tänk att en dusch kan suga musten ur en så totalt. Hoppas du får en fin jul trots all din värk. Kram
Nilla

6 Lisbeth:

Hoppas du fick en fin julafton!
God fortsättning!
Kram

Svar: Tack detsamma <3 Här var det en lugn och mysig jul förutom att Bella blev biten av en annan hund. Som tur är verkar det gått bra trots blodvite. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen