Slarvfia

Jag var nere till djuraffären en snabbis förut och när jag står i kassan och ska ta fram mitt betalkort så finns det inte där.

Jag drabbades för en kort stund av panik. Var kan jag ha glömt eller tappat kortet? Men så lugnar sig min hjärna lite. Det är ganska liten risk att tappa eller glömma ett betalkort när man nästan aldrig handlar i fysiska butiker. Någon fördel ska man väl ha av att inte orka springa i affärer ;-)

Föresten hade jag inte mitt kort framme i fredags när jag beställde en grej på nätet? Lade jag inte kortet i fickan på tröjan för att inte slarva bort det?

Var hamnade den tröjan? I tvätten? Tänk om jag tvättat mitt betalkort? Får nästan lite panik igen.

Som tur var hade jag en hundring i plånboken och kunde betala så jag slapp åka hem tomhänt.

Väl hemma börjar jag rota i tvättkorgarna men ingen tröja med något kort i. Hade ju underlättat om jag kom ihåg vilken tröja jag hade på mig :-p

Så kommer jag på att jag nog hängde tillbaka tröjan i garderoben eftersom jag haft den så kort stund på mig. Och tänk där låg mitt betalkort.

Puh, nu kan jag andas igen. Nu vila så jag orkar gå på hundkurs ikväll.

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

OMG vilken pärs... verkligen inte det man vill uppleva, nu slutade det ju bra, sådan tur.

kram

Svar: Ibland ska man ha lite tur ;-) Kram
Nilla

2 Irene:

igenkänningsfaktorn är STOR !!
tänk så mycken tid jag ägnar åt att just leta !!
speciellt när maken plockat ur diskmaskinen o lagt saker där det funnits "plats" i skåpen
o inte där de "skall" ligga =)
som du förstår plockar jag helst ur maskinen själv, men håller tand för tunga när han vill vara hjälpsam, jag får väl hålla god min o fortsätta min jakt efter, pajformen, potatisskalaren o det värsta av allt var i hela fridens dar kan han lagt porslinstvålkoppen som jag lade i för diskning ??
Kram Irene

Svar: Undrar om det är något manligt att lägga saker där de hittar en ledig plats :-p Kram
Nilla

3 Anonym:

Hemtjänsten gör också så... Ibland är det så ologoiskt så en undrar hur i hela friden de tänkte...

Svar: Oj, de ska ju ändå underlätta folks liv kan man ju tycka.
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen