Jag behöver fler dagar på en vecka.

Jag vet inte vem som blev tröttast av hundkursen, jag eller Bella men kul var det :-)

Nu är det bara fyra måndagar kvar. Själva kursen i sig är inte särskilt jobbig men att koncentrera sig i två timmar är överkurs för min hjärna.

Jag vet inte riktigt hur jag tänkte, om jag ens tänkte, när jag planerade att ha hundkurs fem måndagar samtidigt som jag går min mediala kurs på onsdagar :-p

Så lägger vi till att maken spelar fotboll på tisdagar och veckohandlar på torsdagar och så har man ju lite annat som behöver fixas som tvätt och mat.

Dessutom måste jag ta mig iväg för att fixa foto till körkortet som måste förnyas, och så skulle jag vilja åka och köpa lite ljung att plantera framför huset.

Och jag får ju inte glömma läxan vi fick på hundkursen. Vi ska träna på att hitta lukten av eukalyptus och markera genom att stanna med nosen vid föremålet.

Men nu vila innan lunchpromenad och inslagning av present till dottern som fyller år på torsdag och ska ha "kalas" på lördag :-)

Och ja just det, hade ju varit trevligt om man orkade ta en dusch någon gång också :-p

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

OMG så aktiv Du är, bra gjort. Men kom ihåg å vila nån gång ibland innan Du hamnar i adrenalin-fällan ;-)

Nu fryser jag, + 11 grader ute, men gråkallt.
Värk i hela kroppen... saknar värmen.

kram

Svar: I know. Vissa saker kan jag ju själv påverka men en del bara trillar över en, som att förnya körkort :-p Men det ska nog ordna sig. Kram
Nilla

2 Therese Åström:

Känner precis likadant. Önskar veckan hade fler dagar. Man hinner ju ingenting. Det är så många tråkiga måsten som måste prioriteras och gör man något roligt ser det ut som en orkan dragit fram i hemmet i brist på energi. Av någon anledning dyker det alltid upp en massa oväntade saker som ska göras, som att förnya körkortet. 😊

Hundkursen låter väldigt rolig men jag kan förstå att två timmar är rätt tufft.

Svar: Det är ju inte så himla lätt att planera in vila heller när det alltid dyker upp oförutsedda saker som måste fixas.
Som tur är var det bara första gången på hundkursen som var två timmar hädanefter är det 11/2 som gäller. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen