Stackars postmannen.

Jag har precis avslutat min frukost iförd underställ, raggsockar och fleecetröja. Håret står på ända och de mörka ringarna under ögonen syns tydligare än vanligt. Kan ju bero på att migränen vägrar släppa taget :-p

Då, när jag känner mig som allra snyggast knackar det på dörren. Vem kan det vara?

Jag har visserligen beställt lite grejer men de ska ju inte komma än. Min instinkt är att låtsas att jag inte är hemma men tänk om det faktiskt är mina grejer som kommit?

Jag går och öppnar dörren och mycket riktigt där står en postman med mina grejer. Ett stort och tungt paket.

Han tittar lite snabbt på mig och säger: du jag lyfter in paketet åt dig så slipper det stå ute om det börjar regna.

Det kanske inte är så illa att se bedrövlig ut när man öppnar dörren :-p

Fast jag skäms i alla fall. Jag brukar inte visa mig såhär för någon annan än närmsta familjen.



Kommentarer:

1 Lillemor:

Ibland är det "bra" att folk ser. Men jag har
Såååå svårt för det . Går inte. Gjorde exakt samma här
I förmiddags. Grannen ringde på. Som dessutom vet mkt väl hur jag mår. Så han blev ju inte förvånad över hur jag såg ut. Men hela vägen fram till dörren letade jag efter nåt att gömma mig under. Men det var bara att öppna "som man var".
jag kan inte riktigt acceptera att jag faktiskt set ut så här. Kanske är bra på ett sätt. Man fallerar kanske inte helt. Men på ett annat sätt hade det ju varit enklare att acceptera och sluta "sminka grisen" liksom 😂

Svar: Jag är trots allt glad för att jag inte gillar att känna mig som en lodis för då fallerar man inte som du skriver. kram
Nilla

2 Lillemor:

Snabba tummar helt plötsligt.
Håller tummarna stenhårt att din migrän ger sig snarast!!!
Kram❤️

Svar: Tack, kram.
Nilla

3 Margareth:

Du är alltid vacker så de så, tror inte jag är partisk 😍😘

Svar: Nej inte ett dugg partisk mamma :-p Kram
Nilla

4 Krassligt:

Förstår exakt hur du känner. Här är det svårt att inte öppna heller eftersom hunden skäller vid påringning. Kram

Svar: Ha ha, men hunden kanske är ensam hemma. Det kan ku inte den som ringer på veta ;-) Kram
Nilla

5 N:

Här har det hänt mer än en gång att postmannen, som oftast är en kvinna kommit med paketet ända till sängen :)

Svar: Oj oj, vilken service <3
Nilla

6 åsa i åsele:

Inte alltid lätt att vara på topp. kram

Svar: Nej, det är ju inte det :-p kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen