Nya krämpor.

Migränen är borta sedan igår. Riktigt skönt faktiskt. Är få saker som är så svåra att stå ut med som migrän och jag får erkänna att det inte var någon höjdare att gå på hundkurs med migrän :-p

Så vaknar jag då idag med en ny krämpa. Alltså går det ens att få ont på fler ställen? Tydligen är nog svaret på den frågan. ;-)

Nu känns det som om någon kör in en kniv mellan två kotor någonstans mellan korsryggen och skulderbladen.

Det går liksom inte att stå, gå, sitta eller ligga utan att den där kniven vrids runt lite extra och värktabletten jag tog minskade bara den molande delen av värken och inte den huggande.

Ibland skulle det vara trevligt om man kunde få låna en fullt fungerande kropp för några dagar så man kunde få en paus i allt det ontiga och det trötta och sjuka.

Kanske vill någon politiker i VG-regionen prova på en sådan häringa kropp och se om den går att bota med Kbt eller kanske någon av alla de där läkarna som tycker att vi är gnälliga och jobbiga som vill ha hjälp?

Jag lånar gärna ut kroppen helt gratis :-)



Kommentarer:

1 Hanna:

Det brukar jag också tänka! Att jag mer än gärna skulle låna ut min kropp till någon som borde få känna på hur det är att leva så som vi sjuka gör, dag ut och dag in. Kanske skulle det bli lite ändring då?
Kram

Svar: De skulle nog ändra inställning om det gällde dem själva. kram
Nilla

2 Ellinor:

Tycker faktiskt det är väldigt orättvist, vi har varken kvälls-helg eller semesterledigt från jobbet att orka med vår trilskande kropp. Inte ens med i löneförhandlingarna heller, trots att vi jobbar jämt ;) Enda löneförmånerna är kryckor, rullstolar och lite sånt ;)

Svar: Ja det är verkligen orättvist. Finns ju dessutom rätt många som inte ens får "förmånen" att låna hjälpmedel och hur många som jobbar accepterar lönesänkning som vi fått göra två gånger på kort tid? Kram
Nilla

3 May:

Tyvärr är det nog så att de personer som inte känt på det själva eller har nära anhöriga som är sjuka ALDRIG kan förstå vad en person med en kronisk sjukdom går igenom förrän de hamnar där själva. Och det finns ALLTID folk som vill sätta sig på en annan. Jag vet att du aldrig visar "utåt" hur du mår, är ju precis likadan själv. Det gör ju tyvärr också att man alltid får höra massa konstigheter från folk, som om man vore arbetskygg och lat..."-Du som alltid ser så pigg ut är väl inte så sjuk att du inte kan jobba", "-Men herregud, kan du göra DET....då borde du ju jobba ", "-Det finns väl ändå NÅGONTING du kan jobba med ?".....hur många gånger har man inte hört det? De skulle bara veta hur man anstränger sig för att göra "det" och vilket pris man ALLTID får betala för det och de ser aldrig att man kanske är sängliggande flera dagar efter att ha gjort något. De enda som ser det är de "närmast sörjande" ;) Stor kram på dig tjejen <3

Svar: Precis!!!! Vet inte hur många gånger jag fått höra att jag som ändå bara är hemma borde ha all tid i världen att fylla frysen med bakverk. Eller hur? Hade jag kunnat baka massor hade jag troligtvid jobbat. kram
Nilla

4 åsa i åsele:

Åååå fy, tycker synd om Dig, krya på kram

Svar: Inte tycka synd om, det går över. kram
Nilla

5 Lillemor:

Om det hade gått hade jag haft en hel lista att dela ut denna kroppen till. Om de bara kunde förstå!
Massa kramar❤️

Svar: Tänk om vi kunde få välja ut några som fick låna våra kroppar ett tag? Jag känner mig lite sadistisk ;-) kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen