Valpen min tycker om att ha skoj...

Man får ha tålamod. Oj, oj, oj.
När din strumpa är försvunnen så har valpen den i munnen.
Man får ha tålamod oj, oj, oj.
 
Undrar varför den barnvisan går på repeat i min hjärna :-P
 
Det går allt bättre med lilla Bella. I natt sov hon nätan hela natten och vaknade inte förrän klockan var runt fem på morgonkvisten. Däremot går det väl sådär med att inte kissa inne på dagarna.
 
Jag känner att kroppen är rätt sliten även om jag försöker lägga mig och vila när Bella sover men det är ett evigt passande eftersom vi inte vill att hon kissar inne hela tiden.
 
Eftersom jag blir mer frusen när jag är lite sliten så sover jag nu för tiden med underställ, jogginbyxor och fleecetröja under mina två tjocka täcke och jag känner hur kroppen har svullnat upp som en grillad marschmallow av all vätska jag samlat på mig.
 
Men hon charmar alla vår lilla hårboll. En granne som gick förbi trodde visserligen att hon var en kanin när hon hoppade runt i hagen ;-)
 
En tjej som red förbi på häst bad sin mamma om en likadan valp men hennes mamma sade att det bara kom in en valp i deras hus om dottern tog alla vakennätter.  Ha ha, en matte som inte glömt sin hunds vakennätter.
 
Någon sade att lilla Bella såg ut som en sådan där leksakshund som man satte batterier i när man var liten (på stenåldern). Men hon är i alla fall väldigt charmig och lite för orädd för sitt eget bästa fast klippa klorna tyckte vi inte alls om att göra.
 
 

Kommentarer:

1 Therese Åström:

Haha ja tålamod behöver man om man har en valp i huset. Minns att det var ett fasligt spring när hundarna skulle bli rumsrena. Tur att jag bara var 13-14 år så nattpassen slapp jag.

Svar: Det var ju skönt att få slippa nattpassen :-D
Nilla

2 åsa i åsele:

Din Bella är ju rysligt söt :)
Elins reaktion: Det är ju en sån jag vill ha!!
kram

Svar: Ha ha, behöver ni inte en liten hund till? Kram
Nilla

3 petra:

En sådan liten ljuvlig godinng:) Håll ut, snart är hon rumsren när ni är så idoga.
Kram

Svar: Tack, vi hoppas på det i alla fall :-) Kram
Nilla

4 Madde:

Men jösses vad söt hon är. Planerar också att skaffa en liten valp som sällskap. Är Bella en bichon frise? Hoppas du har en skön helg. Kramar

Svar: Bella är en bichon havanais. Lite mindre krullig päls än frisen. Det är mysigt med en liten valp även om det är mycket jobb. Hoppas du också har en skön helg. Kram
Nilla

5 M:

Så alldeles bedårande hon är! <3

Svar: <3
Nilla

6 Sara:

Galet söt!

Svar: <3
Nilla

7 Fyrtiotaggare.com:

Men oj så söt och fin och gosig och ALLT!!! <3

Svar: <3
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen