Resten struntar jag i.

Alltså det där med att skrapa rutor på en suv när man är tre äpplen hög är inte helt lätt och inte hjälper det att ha en sådan där lång skrapa när armarna är lika starka som en kokt spagetti.
 
Tur att maken var hemm och kunde hjälpa mig :-)
 
Efter att maken skrapat rutorna så åkte jag ner på eget äventyr till Rusta för att köpa en sådan där julstjärna eller adventsstjärna eller vad det nu heter. En stjärna att hänga upp i fönstret i alla fall.
 
När jag kommer hem efter någon halvtimme efter att bara ha åkt raka vägen till Rusta och gått rakt till julavdelningen och sedan åka raka vägen hem igen så packade jag upp stjärnan för att hänga upp den men jag förstod verkligen inte hur man skulle göra. Hur svårt kan det vara?
 
Det är bara att inse att efter att ha kört bilen själv och sedan handla så klarar inte hjärnan mer, den är helt slut kaputt. Sedan var det visserligen en rätt korkad konstruktion men med makens hjälp så kom stjärnan upp och nu ser det mysigt ut även i vardagsrummet.
 
Annars har jag bestämt mig för att inte deppa för att jag inte orkar göra allt det jag vill till jul utan jag ska köpa det som går och köpa och resten struntar jag i. Vi ska nog få en mysig jul ändå :-)

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Bra jobbat.

Idag har jag inte varit utanför dörren,
har tappat allt vad ork å energi heter.

J har däremot satt upp julgardiner å adventsljusstakar/stjärnor i hall, kök, tv-rum å Elins rum. Han är duktig han.

Jag tycker vi borde hoppa fram till i mars,
slippa december, januari och februari,
mörka dystra månader.
Ogillar ju julen.

kram

Svar: Inte bra att du tappat all energi och ork. Jag tänkte inte hänga upp några julgardiner i år. Tar väl fram några tomtar när julen närmar sig men annars får det räcka. Kram
Nilla

2 åsa i åsele:

Vore det inte att julgardiner är viktigt för J och att han både putsar fönster å stryker gardiner innan han sätter upp dem så vore vi utan gardiner.

Tur för Elin att J vill ha jul ;-)

kram å go'natt

Svar: Men då är det ju bra att han gör jobbet. Här bestämde vi gemensamt att det inte blir julgardiner i år. Är rätt skönt med vuxna barn :-) kram och god natt
Nilla

3 Anna Kindstrand:

Jag tycker personligen att det är alldeles för mycket "varaduktig-hysteri" kring julen. Personligen har jag tvingats jobba så mycket att jag känner mig helt slut, och då tänker jag inte pressa mig till gardinbyten, köporgier och tillagning av femtio maträtter. Jag gör det lilla som jag har lust och energi till, och glädjer mig åt det. Julen handlar för min del inte alls om det kommersiella, eller att vara präktig. Det är en tid att njuta av stillhet, tända ljus, vacker musik, glögg och en glittrande gran. Kram

Svar: Jag håller med, tycker hysterin blivit värre de senaste åren. Man ska göra allt själv, lägga in sill och pyssla och hugga granen osv. Bättre att spara kraften till att orka umgås under julen. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen