Skenande puls

Ännu en dag med en puls som skenar. Det är så oerhört tröttsamt, man orkar ju ingenting när pulsen är tokhög hela tiden. Om man ska gå efter pacing by numbers så ska jag helst aldrig övertiga en puls på 104 och nu har jag en puls på 105 när jag ligger ner :-/
 
Bara att sitta och äta frukost är ju så ansträngande att det känns som om kroppen ska krevera. Hjärtat känns som om det ska hoppa ur bröstkorgen och det känns extra tungt att andas.Jag orkar inte mer, jag vill ha en ny kropp nu. Eller åtminstone ett botemedel. Kanske om jag lägger huvudet på sned och ber snällt, please.
 
http://mittlivmedme.blogg.se/2013/april/pulskontroll.html
 
 

Kommentarer:

1 Jenniey Love:

usch! min puls är också extremt hög i perioder.

Vad har du för mobil/platta som du har den appen på? för när jag försöker använda den så vägrar den slutföra, kanske beror på att jag skakar väldigt mycket.

hoppas det blir bättre för dig snart! kramiz<3

Svar: Jag har en Samsung mobil men jag har också svårt att få den att slutföra många gånger. Pekfingrarna fungerar inte alls utan måste använda långfingret. Har funderat på att försöka hitta en annan app men inte orkat leta rätt på någon. Kram <3
Nilla

2 åsa i åsele:

Ja denna puls/hjärtklappning ställer till det.

Var å handlade å packade i två kassar så det inte skulle bli för tungt, genomblöt av svett, yr och hjärtklappning innan jag tagit mig de typ 50 m till bilen (parkerade närmast handikapp rutan)
körde hem å satt en stund i bilen å tänkte hur faan ska jag ta mig in?

Hur är det med Din man & son, har de tillfrisknat?

kram

Svar: Åh fy för att handla tunga saker. Finns nog inget värre för pulsen. Sonen är mycket bättre och maken är väl kanske lite smått på bättringsvägen, tackar som frågar. Kram
Nilla

3 Emmy:

Har också ME, och jag har ofta kunna ha 120 i puls, och har alltid lågt blodtryck.

Svar: Usch, det är så påfrestande med hög puls. Jag har också lågt blodtryck.
Nilla

4

Jag har fått metroprolol för min puls..
Tog ner pulsen till ca 65-70
Och det gjorde underverk,man slipper ju känna rusning och att hjärtat är på väg ur kroppen...

Svar: Vad skönt att du hittat något som hjälper. Om det inte blir bättre om några dagar får jag väl komtakta vårdcentralen men slipper helst ha med dem att göra.
Nilla

5 Lena:

Tycker att du är så himla duktig som varje dag tar dig tid och ork att skriva till oss andra. Ibland hjälper det att läsa om att det finns någon annan som har samma symtom. På något konstigt sätt så känns de lite mindre farliga då. Är glad för min egen del att jag i dag orkar skriva en kommentar. De senaste månaderna har jag varit sängliggande i stort sett dygnet runt och också brottats med många existenstiella frågor.Kram Lena

Svar: Tack, känns skönt att det trots allt kan ge lite tröst att jag skriver här. Jag blir däremot ledsen när jag läser att du mått så dåligt. Tack för att du tog av din sköra ork och kommenterade här. Kram <3
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen