En helt vanlig morgon.

Jag har precis avslutat min frukost och går in i tvättstugan för att slänga tidningen i pappersåtervinningen. Nej men titta där hänger ju lite tvätt på tork. Den kan jag ju passa på att ta ner när jag ändå är här och så kan jag ju kanske sortera en tvätt på samma gång.
 
Det är bara några få plagg så det går fort att plocka ner, jag går in till byrån i sovrummet med det som ska läggas där. Nej men där är ju sängen alldeles obäddad och stökig. Bäst jag bäddar den när jag ändå är här. 
 
Jag passar på att ta fram rena kläder som jag ska ta på mig när jag ändå är i sovrummet. Tänker gå till badrummet men måste först passera köket på vägen. Men där står ju min frukostdisk kvar på bordet. Så där kan man inte ha det. Jag lägger undan kläderna och börjar plocka undan och diska. 
 
Fortsätter min tur till badrummet och går förbi tvättstugan. Men varför står dörren öppen och varför är ljuset tänt? Ja visst ja, jag skulle ju sortera en tvätt. Efter att sorterat en tvätt och startat tvättmaskinen går jag till badrummet för att göra mig iordning. Men var i all sin dar är mna kläder?
 
 

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

*skrattar* Ja Du, hur ska vi bli då vi blir gamla å dementa... kommer vi glömma bort oss själva någonstans då tro ;-)

Igår hade vi SOMMAR idag är vi tillbaka till "höststadiet..." från shorts å linne till påklätt.

Svar: Jag vågar inte ens tänka på hur det blir när en blir gammal :-P
Vi har haft lite dåligt med sommar de senaste dagarna men idag är det verkligen höstlikt här också. Är så jag funderar på att tända eld i kaminen. Kram
Nilla

2 N:

Ha Ha. Kunde varit här... Å det mesta man påbröjat blir ju inte ens fädigt... när hjärnan fått syn på nåt annat som omeddelbums måste göras istället :P

Jag har iaf fått med mig en kopp med kaffe till soffan.

Svar: Visst är det lustigt att man tappar fokus så fort? Jag som skarpt ogillar oavslutade projekt :-/ Jag ligger i soffan och avnjuter en mugg te nu :-)
Nilla

3 Anonym:

Stark igenkänning! tror inte någon som inte varit i denna sits förstår fullt ut hur otroligt jobbigt det är både fysiskt och mentalt. Tack för en superbra blogg💕

Svar: Tack, tack. Nej, det är nog inte så lätt att förstå <3
Nilla

4 Emelie:

Haha, ja det var ju just det - en helt vanlig morgon! ;) Kram!

Svar: :-D Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen