Och där drog kroppen i handbromsen

Sedan vi kom till campingen i måndags så har jag känt mig förvånansvärt pigg, visserligen med mycker värk men ändå så att jag nästan börjat fundera på om det är dags att flytta ut i husvagnen permanent.
 
Under de här dagarna har vi varit och småshoppat, varit inne i stan och fikat, hälsat på en av mina gamla kollegor och tagit en promenad runt campingen varje dag. Det är ju mer än jag brukar göra på flera månader så det var väl inte helt otippat att krppen skulle protestera. Jag undrar varför man varje gång man har lite mer energi eller mår lite bättre tror att man är på väg att bli frisk och tar slut på energin med råge? 
 
Idag sade i alla fall kroppen stopp. Den vill inte att jag rör mig mer än absolut nödvändigt,  den är svullen, värker, skakar och har urusel motorik. Ändå säger jag till maken att vi kanske ska passa på att ta en promenad innan regnet kommer.
 
Ja men då tar vi Rulle i så fall säger maken.
 
Men det behövs inte säger jag (den största idioten på jorden).
 
Maken ser lite uppgiven ut men säger att om du har en dålig dag är det väl ändå bättre att ta Rulle så du inte sliter ännu mer på kroppen.
 
Han har ju såklart helt rätt. Tänk att det ska vara så himla svårt att lära sig att lyssna på kroppen. 
 
Nu regnar det så det får bli en lugn mysdag i husvagnen så att jag kan orka med någon mer uyflykt innan vi åker hem igen.
 
Hoppas ni inte regnar och blåser bort idag.

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

kram <3

Svar: Kram <3
Nilla

2 åsa i åsele:

Hur mår Du idag?
Jag hoppas Du inte är alltför dålig... att "bo i husvagn" å inte må bra lär ju inte vara allt för roligt ;-)
kram

Svar: Tack som frågar, mår väl hyfsat men hade gärna haft lite mindre regn. Det gör ju inte kroppen gladare precis. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen