Intressant puls

Det här med Fitbitklocka var ju väldigt intressant. När man kan följa sin puls och antal steg mm under dagen så är det faktiskt lättare att förstå vart energin tar vägen.
 
Idag har varit en ganska normal dag med en liten promenad med Bella och en liten tur till en spännande butik med dottern och lite förberedelser för julafton. Och då menar jag lite förberedelser för mig för jag har mest delat ut arbetsuppgifter till maken och barnen :-P
 
Ändå så ser det ut som om jag tränat i 6 timmar och 20 minuter varav 17 minuter räknas som pulsträning. Undrar hur det skulle se ut om jag verkligen försökte träna?
 
Det ska bli spännande att fortsätta följa min puls och mina steg. Idag har klockan fått för sig att jag gått i 7 trappor men mig veterligen har jag bara gått i en. Skulle vara kul att veta hur den räknar ut det.
 
 
 
Nu tänker jag passa på att önska er alla en God Jul och ett Gott Nytt År så får vi se när vi hörs igen :-)
Var rädda om er och försök njuta av livet <3
 
 

Kommentarer:

1 Lisbeth:

Vilken kondis ni emmisar måste ha. Eller så.
Bra idé förresten, man kan ju ha en fitbit och mäta pulsen med istället för 24- timmars EKG och lämna till läkarna.. ;)
Önskar dig en riktigt God Jul!
Låt nu de andra jobba, så du kan paca! ♥

Svar: Ha ha, vi är kanske väldigt vältränade egentligen. Bara kroppen som inte fattat det ännu :-p Ska nog ta och visa mina pulskurvor för läkaren nästa gång jag träffar honom. God Jul, kram
Nilla

2 åsa i åsele:

Kanske vore en fitbit en bra grej för alla ME sjuka,
borde delas ut på sjukan ;-)
fast jag vill hellre ha en ny kamera i julklapp :)

En riktigt GOD JUL till Dig <3

Svar: Det hade ju varit väldigt bra om de delades ut på sjukan :-) Vi får hoppas att tomten kommer med en kamera till dig i morgon. God Jul, kram
Nilla

3 N:

Det där med trappor verkar fitbit rätt usel på. Jag går ju inte i trappor överhuvudtaget om det inte är absolut nödvändigt. Har varit med om att min visat 11 trappor när jag inte gått i nån o 0 trappor när jag faktiskt gått i mer än 1 trappa.

Svar: Spännande, jag undviker helst också trappor. Finns ju en anledning till att vi flyttade till enplanshus.
Nilla

4 Emelie:

Så spännande! Har funderat på att skaffa nåt liknande, men det har aldrig blivit av. Skulle gärna vilja veta vad som händer när jag exempelvis fönar håret....eller så inte ;)
Önskar dej en God Jul och grattis i efterskott! Kram! :)

Svar: Tack, det är faktiskt intressant. Jag har insett att min kropp är i träningsläge en sådär sju till åtta timmar per dag. Inte undra på att man är trött/utmattad :-P God fortsättning och Gott Nytt År. Kram
Nilla

5 åsa i åsele:

J vill inte att jag ska ha ett fitbit just ur den anledningen att jag kan bli nojjig över vad den visar då det gäller aktivitet och puls.
Antingen att jag överanstränger mig för att jag absolut ska gå x antal steg eller tvärtom att jag blir skrämd.

Mina föräldrar fick för något år sedan en blodtrycksmätare som speciellt min far överanvänder, är beroende av... skulle skriva ett annat ord men det försvann ;-)

Ha en fortsatt fin JUL <3

Svar: Det kan säkert bli en fara med alla sådana mätare om man fäster för stor vikt vid dem men om man bara ser dem som ett hjälpmedel så tror jag knappast att det blir några problem. Jag synkar armbandet med appen i mobilen två ggr/dygn och där i mellan så kanske jag kollar pulsen mest om jag kanske själv känner att den dunkar på lite väl fort men vi är ju alla olika ;-) En fortsatt fin jul till dig också <3
Nilla

6 åsa i åsele:

Jag tror som Du att om man ser det som hjälpmedel, alternativ en kul grej ;-) så är fitbit en bra sak.

Med tanke på min besvikelse över att jag icke klarar målet på 100 promenader kan ju J ha rätt ;-) jag kanske blir fanatisk och ska lyckas med 10 000 steg/dag :)

kram

Svar: Ja, det är nog lätt hänt att man fixerar sig. Kram
Nilla

7 Sara:

Din kurva ser ut som min! Fast jag märker att jag har små korta toppar (tex när jag går uppför en trappa) som inte syns på kurvan sen. Och sömnkurvan blir jag inte klok på, i natt har jag tydligen varit restless 17 gånger och natten innan sa den att jag sov gott när jag i själva verket tittade på Hela England bakar.


Är du med i pejsinggruppen? Där kan vi jämföra resultat!

Svar: Man får nog ta resultaten med en nypa salt även om de ger en bra fingervisning om vad som är slitsamt för kroppen. Jag är med i pejsinggruppen :-)
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen