Nu sitter mätaren på kylen.

När maken kom hem från jobbet så frågade han var energimätaren var. Jag förstod inte riktigt frågan. Vad spelar det för roll var energimätaren är nu? Men sonen som redan som liten tolkade sin lillasyster som inte hade tid att lära sig att prata så att folk förstod tolkar snällt sin mamma också. Energimätaren är i ett block.
 
Maken utrycker då ett önskemål om att den ska sitta på kylen så att jag kan visa för familjen hur jag mår på dagen. Hm, det var ju faktiskt rätt smart. De vet ju att jag inte alltid är helt ärlig när jag svarar på deras frågor eller att min och deras uppfattning om att må bra inte heller alltid stämmer överens :-P
 
Så nu sitter energimätaren på kylskåpet och jag använder en magnet som visare. Om det fungerar så kanske jag till och med gör en riktig visare som man kan snurra på men vem vet hur många gånger jag kommer att komma ihåg mätaren men jag lovar i alla fall att göra ett försök. Om maken tycker att det underlättar för honom så är det guld värt.
 
 

Kommentarer:

1 åsa:

Kul att Din man uppskattade Din energimätare :) kram

Svar: Ja, det var kul :-) kram
Nilla

2 åsa i åsele:

Jag känner nu efter en dag med ägg att energin nivån sjunker, jag behöver socker, kolhydrater, men eftersom min vikt skenat i väg gäller det nu att dra åt svångremmen.
Problemet är väl att jag äter för dåligt då jag inte stoppar i mig mina "för att orka leva" go'saker.

Jag gillar att Din man och barn är så engagerade i Ditt mående, kan väl säga att J är inte ens hälften så intresserad... skulle jag gjort en energi mätare å försökt få respons skulle han bara titta förvånad och oförstående på mig.

kram å go' natt

Svar: Det är svårt att hitta rätt kost som ger energi utan att ösa på med kalorier. Jag är jättetacksam att ha en så stöttande och förstående familj. Tråkigt att du inte har samma stöd. Kram
Nilla

3 Sara:

Såg du att den blev delad på ME-nytts fb-sida? Du är så himla smart att du blir internationellt känd på kuppen! :-D

Svar: Nej, det har jag inte sett. Vad kul :-D
Nilla

4 Fyrtiotaggare.com:

vad fint att din man efterfrågade den!! Kärlek till honom måste jag säga. Vilken bra ide också. Speciellt om ens partner faktiskt vill veta <3

Svar: Visst är han underbar? Önskar att alla kunde ha en så förstående partner <3
Nilla

5 Fanny:

Åh så smart att ha den där! :)

Svar: Visst är det. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen