Vet inte hur det gick till

Igår var jag duktig och ringde till Gottfrieskliniken angående att jag ville sluta med mina piller. Jag ringde numret som stod att det gick till forskningssköterkorna men det visade sig att jag kom till sekreteraren som brukar svara i telefon. Efter att ha förklarat mitt ärende så försökte hon få tag i "min" sköterska.
 
Fick pratat med honom och förklarat mitt ärende en gång till och då ber han mig hänga kvar så ska han koppla mig till min doktor. Nu börjar jag bli så trött i huvudet att jag nästan slänger på luren och fortsätter ta mina tabletter fast jag inte får nästan någon sömn.
 
Till slut får jag i alla fall prata med professor Gottfries, är jag säker på att det är medicinen som gör att jag inte kan sova? Hur ska jag veta det men det finns ett klart samband med de ökade doserna. Överväger inte de positiva effekterna? Vilka positiva effekter? Helt plötsligt utan att jag är medveten om hur det gått till så har jag gått med på att fortsätta på halv dos fram till jag ska träffa doktorn i mitten av november. Jag berättade nog aldrig att jag hoppat över pillrena helt i söndags.
 
Nu har jag sovit bättre två nätter i rad. Inte en hel natt men fler än två timmar. Somnar vid två-tiden och sover fram till sjusnåret och helt plötsligt så känns livet mycket lättare att hantera. Hade visserligen hemska smärtor i höger knä och höft i natt och det var svårt att hitta någon ställning som inte var superplågsam men vad gör det när jag fick tillbaka en del av min sömn? Funderar på om studiemedicinen haft en positiv inverkan på värken i kroppen eller om det beror på det blåsiga och råa vädret. Hm, tål nog att följas upp.
 
Vi har föresten surfat slut vår surfpott för den här månaden så bli inte oroliga om det är ovanligt tyst från mig i några dagar. Kanske är det meningen att jag ska pejsa lite från allt internetknarkande till månaden är slut ;)

Kommentera här:

Besökstoppen