Då skakar och darrar hela jag

När jag har gjort mer än min kropp mäktar med då skakar och darrar hela jag. Det syns inte särskilt tydligt men det känns. Det känns om man kramar mig och för mig känns det som om jag har sockerdricka i muskler och blodådror.

 

Vet att det inte är farligt och att det är ett tydligt tecken på att jag måste vila. Ännu ett tecken för mig som inte förstår att migrän, värk i kroppen, klumpighet, svårigheter att sova, glömska, koncentrationssvårigheter, yrsel mm är signaler på att jag borde pausa allt jag håller på med.

 

Inte så att alla symptom försvinner om jag vilar men de flesta blir mildare och en del försvinner faktiskt helt, för stunden i alla fall.

 

En kväll när jag kramade maken innan jag skulle gå och lägga mig tittar han på mig med oro i blicken och säger att det nog blivit lite mycket för mig de senaste dagarna, han känner hur jag darrar och vinglar.

 

Mm, kanske lite säger jag skamset. Jag ville ju bara klippa mig så att jag känner mig fin på dotterns student och jag ville faktiskt följa med dottern på hennes läkarbesök. Ibland eller ganska ofta faktiskt behöver man någon som står upp för en när man pratar med läkare. På något konstigt vis är det alltid lättare att kriga för någon annans räkning.

 

Maken lovar att han ska se till att jag tar det lugnt nu när han är ledig ända till nästa fredag. Lycka till med det tänker jag. Inte så att jag medvetet tänker trotsa honom men med en kommande student är det faktiskt inte helt lätt att ta det lugnt även om jag vet att de andra i familjen kommer att fixa och trixa så att allt blir bra.


Kommentera här:

Besökstoppen