Utflykt i solen

Igår slutade dottern tidigt från skolan. Eftersom det var så fint väder föreslog hon att vi skule ut och ta en promenad i solen. Jag var inte sen att haka på utan tyckte att vi skulle ta med lite fika och promenera ner till sjön. Ångrar verkligen inte det. Tänk att få sitta i solen vid sjön och höra vågskvalpet medan man fikar och sitter och småpratar med sin fina och kloka dotter. Det är livskvalitet det och vilken tur att jag har min elscooter för utan den hade jag inte kommit ut o solen på samma sätt. 
 
Spelar ingen roll att jag är helt slut effter en sådan utflykt, jag fylls ändå av tacksamhet och glädje över att jag har min fina familj och att jag bor där jag bor och för att jag faktiskt kan komma ut den stunden.
 
 
 
 
Idag har vi varit på kalas hos liten kusin som fyllde hela tre år så idag blev det inte mycket utevistelse men det gör absolut ingenting. Tråkigt nog bor vi  rätt långt ifrån varandra så vi ses nästan bara på kalas så då får man passa på att njuta av varandra lite extra vid de tillfällena istället. Nu sitter jag här och väntar på att få en smarrig middag som maken just nu håller på att grilla. Jag har det rätt bra ändå.

Kommentarer:

1 Mireille:

Så härligt! Gött att du kunde komma ut, även om det tar på krafterna <3

Svar: Tack. Kram
Nilla

2 Marie-Louise Nilsson:

Vad skönt det ser ut, jag har också varit vid sjön idag. :) härliga härliga vår. kram

Svar: Jag älskar våren. Allt känns så mycket lättare då. Kram
Nilla

3 Lotta:

Hej!

Har kikat in på din blogg ett tag nu. Jag förstår precis hur du menar. Vissa saker är det helt enkelt värt att bli trött för. Själv har jag varit på 40-års kalas idag. Är väldigt trött men det var helt klart värt det!
Jag har nyligen fått beviljat en sån elscooter som du har. väntar på att få prova ut den. Känns som en ny värld öppnar sig med den.

Svar: Hejsan. Härligt att du orkade med kalaset. Får säga att det är helt underbart att ha en elscooter. Nu kan jag komma ut utan att man måste ta bilen överallt.
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen