shortsväder i mars

En sådan fantastisk helg vi haft. Aldrig hade jag kunnat förestäla mig att jag skulle kunna vara ute nästan en hel dag i mars i shorts utan att frysa. Kan hända att jag hade fleecetröjan på men ändå.
 
Vi har ätit lunch ute på altanen för första gången i år och tvätten har fått torka på torkvindan. Finns det något som luktar godare än tvätt som fått hänga ute och torka?
 
Här har pysslats en hel del i trädgården, man får ju passa på. Altaner har oljats in, stubbar har grävts upp, jordhögar har flyttats, trädgårdsmöbler skurats, buskar har klippts ner, ja här har arbetats för fulla muggar.
 
Som ni förstår så är det ju inte jag som gjort de här sakerna även om jag nog i vanlig ordning gjort mer än jag borde, men det var ju så kul. Har till och med lyckats jobba till mig en blåsa som spruckit på handen. Vet inte när det hände senast. Det var inte förrän maken plockade fram den arga rösten och sade att nu borde du vila, du måste vara rädd om dig som jag kapitulerade.
 
Det är ju en himla tur att jag har min fina familj som ständigt påminner mig när jag nu envisas med att förtränga. Jag får verkligen jobba på att lära mig att njuta av solen fast de andra jobbar hårt. Är svårt när det känns som man smiter från jobbet. 

Kommentarer:

1 Loppan:

Underbart med riktig vår redan! Vårfix i trädgården är lycka :-)

Svar: Ja det är det verkligen :)
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen