Insomnia

Here we go again. Trodde jag skulle somna sött men icke sade nicke.
 
Jag har två olika sorters sömnstörning har jag märkt. Antingen är det som idag att jag är jättetrött när jag går och lägger mig men kan ändå inte somna. Efter att ha försökt tömma hjärnan på tankar och koncentrerat mig på andningen utan restultat brukar jag smyga upp och lägga mig i soffan för att titta på tv. Efter några timmars tv-tittande brukar jag kunna smyga in i sovrummet och somna för att sova sammanhängande till morgonen.
 
Eller så somnar jag så fort jag lägger huvudet på kudden och sover sött ett par timmar för att sedan vakna utan att det går och somna om. Så smyger jag och lägger mig i soffan några timmar för att återigen lägga mig i sängen framåt morgonkvisten. Har jag tur somnar jag om någon timmer eller två.
 
Vet faktiskt inte vad som bestämmer vilket sätt nattens sömn ska hackas sönder på men gemensamt brukar vara överansträngning och att jag känner mig som jag varit ute och festat hela natten när jag vaknar på morgonen. You wish!
 
Nu började jag fundera på varför jag inte kunde somna ikväll. Jag tog ju B12 sprutan vid lunch så det borde inte vara den och annars tog jag det extremt lugnt idag eftersom de senaste dagarna varit som de varit. Vad kan det då bero på? Duschen så klart. Har ju märkt att varje gång jag duschar så får jag frossa och vakennätter.
 
Hur ska jag då göra? Man kan ju inte ta en halv dusch, antingen så duschar man eller inte. Finns liksom inget mellanläge. Jag vill ju gärna känna mig ren och lukta fräscht, har redan dragit ner på duschande och vill inte minska mer. Ligga ner och duscha? Nej då måste jag leka ormmänniska för att få plats i duschkabinen. Skruva av huvudet så jag slipper hålla armarna uppe medan jag schamponerar, ja det kan vara något. Måste bara se om jag kan hitta en kirurg som kan hjälpa mig med den lilla detaljen att lossa huvudet. Annars är jag slut på idéer.
 

Kommentarer:

1 A:

Usch för dusch! En riktig energitjuv. Väldigt tråkigt att man inte ska kunna duscha när man själv vill, man måste vänta på att känna sig tillräckligt "frisk" eller vänta på att mediciner börjar verka.

Svar: Mmm, hopplöst. Kram ♥
Nilla

2 Pisan:

Det kunde varit jag som skrivit det du skrivit här. Och ändå tar jag sömntabletter... Och duschen... suck... Det är ju bland det jobbigaste som finns.
Kramis! ♥

Svar: Ja suck! Kram ♥
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen