Kanske var jag bara lite trögstartad

Det blev ett lyckat kalas om jag får säga det själv. Riktigt trevligt med grillning och snaskig kaka, kusiner som plockade både äpplen och tomater, klättrade i träd och hälsade på hästar. Härligt umgänge med andra ord.
 
Efter kalaset var ju kroppen allt annat än lycklig, tror allt utan hårståna värkte men jag var förvånansvärt pigg i huvudet. Det brukar ju annars vara huvudet som blir tröttast när jag är med och umgås med massa människor.
 
När man har en hjärna som är som en tvättsvamp och suger åt sig alla intryck det bara går blir det snabbt väldigt tröttande om en sådär 14 personer pratar på olika håll, pratar i mun och avbryter varandra. Jag har hemskt svårt att hålla fokus på det samtalet jag är i om någon annat pratar samtidigt så då lyssnar jag lite överallt och försöker få ihop det till något vettigt i min hjärna. Samtigt som jag vill se till att gästerna har att dricka och äta.
 
Efter ett sådant här umgänge brukar det kännas som om hjärnan svullnar upp och inte får plats innanför skallbenet och jag får ett konstigt tryck och sus i huvudet förutom migränen som alltid kommer som ett brev på posten. Dessutom brukar jag bli extremt känslig för intryck, ljud och ljus, kan inte tänka utan att bli illamående och otroligt lättirriterad men inte idag.
 
Jag tog visserligen min B12 spruta strax innan gästerna kom för att boosta hjärnan men jag undrar om inte tabletterna som jag är med och testar har hjälpt till. Kanske var jag bara lite trögstartad. Kan ju alltid hoppas att de faktiskt ger effekt, inte bara för min skull utan för alla andra som inget hellre vill än att hjärnan ska börja fungera normalt igen. 
 
Tyvärr så verkar de inte hjälpa mot den uppvarvade hjärnan som inte kan tänka sig att sova när den fått vara med och leka frisk en stund så medan resten av familjen ligger och sover så passar jag på att skriva här, nu när hjärnan ändå kan tänka lite också ;)

Om tio minuter är det nytt dygn och då fyller lillskruttan år, tror ni hon uppskattar om jag går in och sjunger för henne då? Nej, antagligen inte. Får nog vänta till imorgon bitti.

Kommentarer:

1 Lillemor:

Låter ju bra om det verkar hjälpa . Och otroligt härligt att du klarade av att vara med ❤️ Hoppas du slipper betala svindyrt resten av veckan nu ❤️

Svar: Tack <3
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen