Det är jobbigare än man kan föreställa sig

Idag är det lördag och jag funderar på hur jag ska lägga upp dagen för att få energin (eller skedarna för er som läst Spoon Theory) att räcka hela vägen för imorgon ska vi ha kalas för lillskruttan. Eller egentligen är hon inte så liten, hon fyller 19 år på måndag på samma dag som hon börjar på Högskolan men i mammas hjärta är hon alltid lillskruttan. Är man minst i familjen så är man ;)
 
Även om vi har gjort det enkelt för oss på kalaset i morgon så vill man ju ändå städa och småpiffa lite inför balunsen. Maken har sagt att han sköter all städning men det är ju så svårt att inte vara delaktig. Så ska man förhoppningsvis äta lite mat och så skulle det ju vara trevligt om man orkade duscha också.
 
En dusch som en gång i tiden gjordes i förbifarten som en naturilig del i det fartfyllda livet ska nu planeras in i minsta detalj. Ska man duscha får inget annat som kräver energi göras den dagen. Ska jag duscha på förmiddagen medan jag forfarande har energi med risk att frysa resten av dagen och dessutom vara som en urvriden trasa eller ska man duscha på kvällen när men sedan kan krascha i sägen och ligga där och frysa hela natten med risk att man redan förbrukat energin som behövs till duschen under dagen?
 
Det är jobbigare än man kan föreställa sig att hålla sig upprätt under hela duschen och så måste man liksom ha armarna över axelhöjd om man ska kunna tvätta håret. Det krävs inte mer än så för att jag ska bli helt svimfärdig, yr, genomsvettig och illamående.
 
Dessutom skulle jag vilja ta ett varv med epilatorn på de pälsiga benen. Tänk om det trots allt blir fint väder så man kan ha klänning i morgon, då passar det inte med gorillaben. Synd att man inte har uppfunnit en tyst epilator som kör runt på benen själv som en robotdammsugare och rycker hår, helst utan smärta också, men det kanske var att önska för mycket ;)

Kommentarer:

1 Lillemor:

Ja all denna prioritering som andra inte planerar alls :((
Önska att man aldrig behövde prioritera bort sånt som andra ser som självklart " men man måste ju duscha?" ...
Låter som en underbar grej med epilatorn. Hade jag varit miljonär hade jag åkt och tagit bort hår med laser för alltid och sen satt ditt lite färg på ögonbryn och ögon så man kan leka att man är med i Dallas jämt.
Hoppas det går någorlunda bra och att ni får toppenväder ❤️❤️

Svar: Tack, tack, Ja det hade ju varit underbart om man kunde få bort håret för alltid.
Nilla

2 JonnaCecilia:

Har du ingen bra at som (ja, inte i tid för kalaset men för framtiden) kan ge dig en duschstol eller badkarsbräda? Det har underlättat otroligt för mig. Kram o lycka till

Svar: Jag har en duschpall men tycker mest det blir krångligt med den, dessutom så hjälper den inte när det är svårt att lyfta armarna. Igår blev jag faktiskt bortskämd av min dotter som både tvättade och balsamerade mitt hår <3 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen