Lika bra att kasta på sig kläderna

Idag börjar jag dagen med att ringa en mindre intelligent människa på ett företag som har hand om försäkringar.  Vi har nämligen haft en tilläggsförsäkring på vårt förra hus där det här företaget kommer och besiktar huset vart fjärde år för att leta efter fuktskador och skadedjur.
 
Nu har vi fått en ny faktura med vår nya adress på men som gäller det gamla huset och en arbetsorder för besiktning av det gamla huset. 
 
Jag ringer dit och säger att det måste blivit något fel och människan säger: du måste ju förstå att man inte kan försäkra ett hus man inte äger. No shit Sherlock, det hade jag inte förstått.
 
Fortsätter pedagogiskt att förklara att jag ringde till dem i höstas och att de trots allt lyckats ändra adress dit de skickar alla brev men tydligen inte lyckats ändra försäkringsobjekt.
 
Människan förstår inte alls vad jag menar och säger men om ni inte äger det huset längre kanske vi inte ska besikta det. Aaaaah, dunkar huvudet i väggen och ber bara människan stryka arbetsordern och makulera fakturan. 
 
Förhoppningsvis klarar hon det i alla fall. Så då var hjärtat kickstartat och adrenalinet pumpar för fullt, lika bra att kasta på sig kläderna och ta elscootern ner till centrum för att hämta ut mediciner när jag ändå är på krigsstigen.
 
Hör ni på radio om en medelålders kvinna på permobil som gått bärsärkagång på ett apotek så är det antagligen jag :O

Kommentarer:

1 Ellinor:

Känns igen ;), klarar inte längre av att hitta de rätta argumenten så jag tar till suck-pust-ilskan och det blir det ju inte bättre av(och jag som var bra i mitt arbete som byggde mycket på kommunikation och många telefonsamtal förr). Tacka vet jag mail :)

Svar: Ja mail är suveränt :)
Nilla

2 Åsa:

Måste fråga...

Var i dag på sjukan, träff med sjukgymnast, diskussion om hjälpmedel och annat.

Här i Västerbotten har Landstinget inget hjälpmedelcentral, jag får beställa på nätet, uppsöka butik t ex Umeå 18 mil bort enkel resa samt betala själv.

Rullstol, scoter eller fotledsstöd, vad det än gäller så är det jag personligen som betalar.

Fick Du Din scoter att låna, eller har Du betalat 25 - 30 tusen?

Jag hoppas Du har nå bra svar... tycker det borde vara lika i hela landet.

Ha en fin tisdag, kram

Svar: Men vad konstigt, jag trodde att kommunerna var tvungna att erbjuda vissa hjälpmedel till sina invånare. Jag har fått låna min elscooter, en arbetsstol, en duschpall. Behöver jag andra saker får jag köpa själv. Kram
http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Regler-och-rattigheter/Hjalpmedel-for-det-dagliga-livet/
Nilla

3 Lillemor:

Men jösses vilket ärkenöt!

Svar: Ja, man stöter på dem lite då och då.
Nilla

4 Åsa:

Tack för svar, kram

Svar: Var så lite så <3
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen