Bättre sent än aldrig

Känner mig nästan läskigt pigg, kan jag ha blivit frisk över en natt? Kanske inte så troligt mer troligt att det är adrenalinet efter besök hos näringstereputen som talar.
 
Maken är ute och klipper gräset, barnen är och tränar och jag vet att jag borde ta det lugnt, typ kedja fast mig i soffan när jag känner så här.
 
Hittade ingen kedja så jag gick ut och hämtade den stora gröna vattenkannan som rymmer 10 L vatten. Ställer den i diskhon och fyller den till en sådär 75%. Bra tänkt där Nilla, hur ska du nu lyfta den ut från diskhon? Envisheten löser det mesta och jag lyckas på något konstigt vis manövrera ut vattenkannan utan att skvätta ut allt för mycket vatten på vägen.
 
Nu kommer nästa problem, alla planteringar är ju inte precis utanför dörren så då får jag släpa den inte allt för lätta vattenkannan runt på tomten som just nu känns gigantisk men har man påbörjat ett projekt så avslutar man det också. Råkar komma ut med vattenkannan på den sidan av huset som maken är och klipper gräs. Ooops, han ser inte helt nöjd ut. 
 
Ja, ha så känner jag mig som tre år igen då. Stygga Nilla har varit olydig. Inte så att han har fel på något sätt maken utan mer att jag känner mig så himla korkad som låter mig luras in i adrenalinets lockande fällor hela tiden. 
 
Men nu ligger jag i alla fall i soffan, bättre sent än aldrig :/
 

Kommentarer:

1 A:

Jag känner verkligen igen mig. Råkar man för några minuter känna sig lite piggare än vanligt vill man utnyttja det till max och man gör allt det där man inte borde göra.

Varför lär man sig aldrig? Det är väl för att man så innerligt önskar sig frisk.

Svar: Ja så är det nog ♥
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen